נשות הפרובוקציה הורחקו אל מחוץ לרחבת הכותל: "פעלו בניגוד למנהג המקום"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נשות הפרובוקציה הורחקו אל מחוץ לרחבת הכותל: "פעלו בניגוד למנהג המקום"
    צילום: פלאש 90
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבוצת נשות הפרובוקציה הנוהגות להגיע לכותל המערבי מידי ראש חודש ולערוך טקסים פרובוקטיביים המנוגדים להנחיות וכללי המקום הגיעו היום (ראשון, ראש חודש סיון) שוב לכותל המערבי וביקשו לעשות בו כרצונן. יצויין, כי הפעם הגיעו מספר נשים בודדות בלבד.

    הנשים טענו כי הובטח להן מקום ייעודי לתפילתן "בניגוד למובטח, ולמרות שהתחייבו להגיע עד 15 נשים ועמדו בכך, לא נשמר לנשות הכותל מתחם ממתחמי התפילה ברחבה והן נאלצו להתפלל ברחבה העליונה".

    בקרן למורשת הכותל מבהירים כי הנשים ביקשו מבעוד מועד מהקרן למורשת הכותל שיוקצה להם מקום ייעוד לתפילתן, אולם בקרן הבהירו להן כי הדבר ייעשה בתנאי שהתפילה תתקיים בכפוף לכללי המקום. נשות הפרובוקציה לא פעלו על פי כללי המקום ומשום כך נאלצו הפעם להתפלל מחוץ לרחבת הכותל.

    בהודעה שפרסמה הבוקר (ראשון) הקרן למורשת הכותל המערבי, נכתב כי "הקרן מגנה את הקבוצה הקטנה של כעשר נשים שבאו הבוקר לרחבת הכותל המערבי ופעלו בניגוד למנהג המקום ולנהלים והכניסו ספר תורה לרחבת הכותל המערבי. לעומת מאות מתפללים שהתפללו בהתאם למנהג המקום".

    לדבריהם, "קבוצה זו פנתה וביקשה להקצות לה מקום תוך שהן לא מסכימות לפעול על פי מנהג המקום. ומשום כך לא הובטח להן כלל הקצאת מקום והודעתן שקרית. הקרן למורשת הכותל המערבי מצרה על התנהגות זו. רחבת הכותל המערבי אינה מקום להפגנות".



    0 תגובות