- רדיו קול חי - -

2 הרוגים; 1,900 פניות למוקד: במד"א מסכמים את השרב הראשון

במהלך השרב הכבד ועומס החום ששררו בישראל מסוף השבוע שעבר קיפחו את חייהם שני אזרחים, לצד מקרי חירום נוספים בהם נרשמו פגיעות קשות.

סה"כ נוכח החום הכבד, נרשמו במוקד 101 של מד"א 1,849 פניות. מיום שישי שעבר (15.5) ועד אתמול (שישי) הוזנקו צוותי מד"א לטפל ב-1,126 מקרים של חולשה וסחרחורות, 570 מקרי התעלפויות, 134 אנשים שהתייבשו ו-19 פגיעות חום בהם שניים שנקבע מותם.

נתונים אלו מהווים עלייה של עשרות אחוזים מהפניות בעונה זו בשנה שעברה. ביום ראשון נקבע מותו של אדם בן 60 שהתמוטט כתוצאה ממכת חום בשדרות הרצל בדימונה. למחרת, נרשם מקרה מוות נוסף של גבר בן 41 שאיבד הכרה ברכבו בחדרה וסבל ממכת חום.

13 בני אדם נוספים, שסבלו ממכת חום טופלו ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ופונו במצב קשה וארבעה במצב בינוני. 12 מבין הנפגעים ממכות חום היו מעל גיל 60.

במד"א שבים ומדגישים כי בחודשי הקיץ יש לנהוג באחריות ולנקוט בכל אמצעי הניתן, כדי להימנע מהשארת ילדים במכוניות. הציבור נקרא לשים לב למכוניות החונות, בהן עשוי להימצא ילד שנשכח ברכב או אדם שאיבד הכרה.

בסוף השבוע טיפלו צוותי מד"א בשני מקרים של ילדים ששהו ברכב סגור ובדרך נס נמנע אסון והם פונו לבתי החולים במצב קל בלבד. באמצעות העלאת המודעות, יתר זהירות והתנהלות אחראית – ניתן למנוע מקרים אלו בעתיד ולצמצם את מספר הנפגעים באופן דרסטי, מתריעים במגן דוד אדום.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "עונת הקיץ נפתחה בגל חום קיצוני ושרב כבד, אשר לצערנו הרב הובילו לפגיעות ולמקרי מוות. על הציבור לשמור על ההנחיות, לגלות אחריות וזהירות, לשתות כמות גדולה של מים מדי יום ולהימצא במקומות מוצלים וקרירים ככל הניתן. כמו כן, אני פונה לציבור לתת תשומת לב מיוחדת לאוכלוסייה המבוגרת ולשמור על קשר רציף עם בני משפחה ושכנים המתגוררים לבד ולוודא שאינם במצוקה".