מתקפת הסייבר: הישג תודעתי בלבד; וממה להימנע בכניסה לאתרים

    איתי גדסי No Comments on מתקפת הסייבר: הישג תודעתי בלבד; וממה להימנע בכניסה לאתרים

    בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי סוג התקפת הסייבר האיראנית היא בעיקר השחתת אתרים, מדובר במתקפה פשוטה ביותר וניתן להתגבר עליה ולשחזר את האתר בקלות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מתקפת הסייבר הרחבה כנגד אלפי אתרים ישראליים, בהם אתרי ממשל, תקשורת, מזון ושירותים לאזרחים. בחברת האבטחה צ'יק פוינט טוענים כי הם עוקבים אחרי המתקפה וככל הנראה מדובר במספר פעילים איסלאמיים שלרגל יום ירושלים האיראני פתחו במתקפה מתואמת, עדיין אין עקבות אל איראן עצמה.

    במערך הסייבר הלאומי אומרים היום לאחר המתקפה: "מדובר בפגיעה שטחית באתרי אינטרנט של גופים פרטיים בישראל שנעשתה באמצעות חברת אחסון אחת המארחת את אותם אתרים.המערך ממשיך לסייע לטיפול באירוע.

    מערך הסייבר הלאומי התריע לפני שבוע על צפי להשחתות אתרים שייעשו במטרה ליצור הד ולהפיץ מסרי תעמולה לרגל יום ירושלים האיראני כפי שנעשה מדי שנה בתאריך זה. המערך ממליץ לבעלי אתרי אינטרנט להתקשר עם חברות אחסון של אתרים שמשתמשים ברמת אבטחה נאותה על פי המלצות המערך. יודגש כי מדובר בפגיעה באתרים פרטיים וכי לא נגרם נזק לתשתיות מדינה. מקור המתקפה בבדיקה".

    בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "אם להסתמך על מקרי העבר, ההאקרים משתמשים בשתי מתקפות עיקריות – מניעת שירות (DDOS) שגורמת לעומס רב על האתר או השרת עד שהיא גורמת לקריסתם, ו -Defacement (השחתת אתרים) שגורמת לרוב להחלפת עמוד הבית בתוכן שמעלה במקומו התוקף.

    בעת כניסה לאתר קופצת התראה אשר מבקשת מתן הרשאה למצלמה – כמובן שאין לאשר התראה זו בשום פנים ואופן ולא לתת הרשאות לאתרים שהושחתו.

    נראה כי מדובר בהמשך של מגמה של קבוצות האקרים אנטי-ישראליות שמנסות להציג הישגים באמצעות התקפות סייבר על מוסדות ואתרים ישראלים. השחתת אתרים היא מתקפה פשוטה ביותר וניתן להתגבר עליה ולשחזר את האתר בקלות. עם זאת יש לה השפעה על התודעה הציבורית במיוחד באתרים שנצפים על ידי מיליוני גולשים ברחבי העולם.



    0 תגובות