מתקפה רחבה: אלפי אתרים נפרצו ע"י פעילים איראניים

    איתי גדסי 6 Comment on מתקפה רחבה: אלפי אתרים נפרצו ע"י פעילים איראניים

    מתקפת סייבר איראנית נרחבת מתרחשת בשעות אלו, כנגד אלפי אתרים ישראלים אזרחיים. במסר שנשתל באתרים נכתב, "הספירה לאחור של ישראל החלה לפני זמן רב". מדובר במלחמת סייבר מתמשכת שהחלה בתקופה האחרונה עם ניסיון פריצה איראני למערכת המים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל משעות הבוקר ניתן האות ואלפי אתרים ישראלים אזרחים נפרצו ע"י פעילים איראנים, במהלך הפריצה הושתל המסר הבא: "הספירה הפוך להרס ישראל נתחל מלפני הרבה זמן". באיראן מציינים את יום ירושלים שלהם הקורא להשמדת ישראל, יחד עם מתקפות הסייבר ההדדיות בתקופה האחרונה על פי פרסומים זרים, זה היום הנכון להתקיף מבחינת איראן בחזרה.

    אלפי אתרי אינטרנט אזרחיים הודיעו כי הם חווים בשעה האחרונה מתקפות סייבר מצד איראן. כמו חברות אחסון וגיבוי נתונים, חברות מזון, תקשורת, יד לאחים, איחוד הצלה, רגבים, חשבשבת ועוד אלפי אתרים אזרחיים. מדובר במתקפת סייבר לא מתוחכמת שבאה להשתלט על האתר ולהשתיל בו מסר מאיים. במערך הסייבר הלאומי אמרו היום, "הנושא מטופל על ידי המערך. אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת".

     

    ככל הנראה יעד התקיפה היו חוות השרתים של חברת שרתי האחסון Upress  שמאחסנים עליהם אלפי אתרים ישראליים. גם חברת האחסון וניהול התוכן וורדפרס מדווחת על מתקפת סייבר איראנית כנגדה.

    מהחברה נמסר, "היום בשעה מוקדמת זיהנו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים".

    במסגרת תקיפת הסייבר האיראנית על אתרי אינטרנט הבוקר בישראל, הותקף גם אתר יד לאחים ונשתלה בו קריאה להשמדת ישראל. בארגון אומרים כי הם הצליחו להשתלט במהירות על הבעיה והאתר שב לפעילות סדירה.

    כמו כן, הותקף האתר של איחוד הצלה. אתר האינטרנט של איחוד הצלה נמצא בדקות האחרונות תחת התקפת סייבר מצד האקרים שהעלו בו סרטונים בגנות ישראל וכי החלה הספירה לאחור להשמדתה. נציין כי מדובר באתר אינפורמטיבי שאינו מכיל מידע רגיש.

    גם תנועת נאמני תורה ועבודה הופתעה הבוקר כשאנשים רבים ניסו להיכנס לאתר התנועה וקיבלו הודעה המבקשת מהם להפעיל את המצלמה. האתר הותקף, כנראה בידי האקרים ממדינות ערב, עם חשד סביר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה.

    "להיות מוכן להפתעה גדולה", כך נרשם בכתובת האתר כשנכנסים אליו ומיד נשלחת הודעה המבקשת לאשר לאתר להשתמש במצלמת הנייד. כמו כן, ישנו סרטון בעמוד הבית שמופיע ומתחתיו הכיתוב "הספירה לאחור להרס ישראל התחילה מזמן".

    "מדובר ככל הנראה כחלק ממתקפה על אתרים ציוניים נוספים בישראל. אנו פועלים בשעות אלו להשתלט על המתקפה ונעדכן בהמשך". מסר מנכ"ל התנועה, שמואל שטח.

    לאחרונה פרסם ערוץ החדשות פוקס ניוז האמריקני כי איראן ביצעה מתקפת סייבר כנגד תשתיות המים בישראל. התוקפים ניסו לפגוע במערכות המים התפעוליות האחריות על הזרמת הכלור וסילוק הביוב. על פי המידע שפורסם האיראנים השתמשו בשרתים אמריקנים לביצוע המתקפה. ככל הידוע האיראנים לא הצליחו לבצע את זממם.

    לפני יומיים פרסם  ה"וושינגטון פוסט", כי ישראל וארה"ב ביצעו את מתצקפת סייבר מדוייקת  על הנמל האיראני שהיד רג'אי בעיר בנדר עבאס שבדרום איראן, השוכנת לחופי מיצרי הורמוז ב-9 במאי. הנמל הושבת למספר ימים וגרם להפסדים כבדים לשלטון האיראני.

    ככל הנראה אנו מצויים בתחילת מלחמת הסייבר הכמעט גלויה הראשונה בין ישראל לאיראן בחילופי המהלומות. יש לציין כי יכולת הסייבר הישראלית עולה עשרות מונים על זו האיראנית. רק ב-2008 על פי פרסומים זרים ישראל החדירה תולעת מחשב סטקסנט למחשבי הכור הגרעין באיראן, התולעת גרמה כמעט להרס מוחלט של הכור.

    המסר האיראני בתקיפת הסייבר:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אימאלה נכנסתי לjdnופשוט ראיתי את זה איזה מלחיץץץ ולא הבנתי מה רוצים ממני חשבתי זאת פרסומת

    2. 4

      גם כן האירנים האלה.. אנפלבתים מלידה

    3. 3

      הם לא יודעים לכתוב בעברית ?

    4. 2

      משוגעים האיסלאמים האלו אפילו לכתוב לא יודעים
      היהדות מעולם לא התקרבה לכאלו דברים זה רק מראה את השקר שהם חיים בו שמיקרים מוות של מישהו אחר כמעשה גדול ונאצל ימח שמם