מיד לאחר הקמת הממשלה: אייזנקוט מודיע על רצונו להיכנס לפוליטיקה

    איתי גדסי 1 Comment on מיד לאחר הקמת הממשלה: אייזנקוט מודיע על רצונו להיכנס לפוליטיקה

    הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט מודיע על רצונו להיכנס לחיים הפוליטיים, אך טרם הבהיר באיזו מסגרת יעשה זאת. אייזנקוט סיפר על תפקידיו לצד ראשי ממשלה והמלחמה באיראן

    Former IDF Chief of Staff Gadi Eizenkott speaks at the Meir Dagan Conference for Strategy and Defense in Netanya College on March 18, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ??? ???? ????? ??? ???????? ?????? ????? ????? ???? ??? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט שדווקא התנגד בנחרצות יותר מכל קודמיו להיכנס לפוליטיקה, דקה אחרי הקמת ממשלה האחדות יחד עם שני קודמיו לתפקיד גנץ ואשכנזי, מודיע אייזנקוט לראשונה על רצונו להיכנס לפוליטיקה הישראלית.

    איזנקוט אומר כי אחרי שנה וחצי של שהייה "במרחב הנוחות" האישי שלו, הוא רוצה לחזור. "אני מסתכל על קודמיי – בני, גבי, חלוץ, מופז, בוגי, וגם אחורה, ברק ורבין ואחרים. אחרי אתנחתה ושהייה במרחב נוחות אתה מסתכל על מה שקורה פה, ואתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע, ולקום עם ברק בעיניים. מה זה הברק בעיניים? חכה עוד קצת".
    הייתי מזכיר צבאי של שני ראשי ממשלה, אהוד ברק ואריאל שרון, והייתי לצידם 16-12 שעות ביממה. ראיתי מקרוב שההשפעה היא דרך מנהיגות ודרך עשייה מתוך המערכות. שרון אמר לי שהוא מעריך מאוד חשיבה ותכנון, אבל הכי חשוב זה הביצוע. כי בניגוד לצבא – שמרגע שאתה מחליט, כולם עושים את מה שהחלטת – בפוליטיקה, מרגע שאתה מחליט, כולם פועלים לסכל את ההחלטה שלך. וכן, אני חושב שלאנשי הצבא יש תכונות שאולי פחות מתאימות לפוליטיקה, אבל חשוב שנשמור עליהן. ענייניות, ממלכתיות ודוגמה אישית".
    איזנקוט מדבר בראיון בהרחבה על המערכה נגד איראן. "זאת החלטה שאושרה בקבינט בתחילת 2017. מאחר שאני רואה שמדברים על זה ואומרים כל מיני דברים, אז אגיד שההחלטה הזאת שהקבינט קיבל, בדחיפה ובהמלצה שלי, היא החלטה מז'ורית. הציבור הישראלי אולי לא רואה אותה, אבל היא משפיעה עליו גם בעזה ובכל מקום אחר. האיראנים, וכוח קודס בפרט, חטפו בארבע השנים האחרונות מכות קשות. מה שהם הצליחו לעשות לנו זה לא פרופורציונלי למכות שהם חטפו מאיתנו".
    את הדברים אמר אייזנקוט בריאיון ליואב לימור ב"ישראל היום".


    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין כמוהו- מבריק וחכם מאד- האדם ה כ י י ש ר ב ע ו ל ם !!! לא היו וסביר שלא יהיו מסוגו- אין לו מתחרים ביושרה והגינות. כולו נתינה, צניעות, לוחם בעל אומץ לב בלתי יתואר. הוא היחיד שיכול להציל את מדינת ישראל מהרקב המזעזע בו היא מצויה!! אישיות יוצאת דופן.