- רדיו קול חי - -

גדולי ישראל בהוראות הנהגה לעולם התורה: "לימוד בקבוצות של 50 איש"

גדולי הדור, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ה אדלשטיין יוצאים בהוראת הנהגה ברורה לעולם התורה, לאחר אישור הממשלה לחזור ולהתפלל בבתי הכנסת ולקיים לימודים במוסדות החינוך.

במכתב שמופץ היום (חמישי) מורים גדולי הדור, "היות ובסייעתא דשמייא מצב התפשטות המגיפה בארצנו הק' במגמת שיפור תמידית, אולם עדיין קיים חשש סכנה בהתקבצות אנשים ללא גדרים וכללי זהירות לכן:

בתי כנסיות: יפתחו לתפילות ושיעורי תורה עם משתתפים קובעים ולא יוצר מחמישים משתתפים, עם שמירת מרחק ויתר כללי הזהירות (חבישת מסיכה ניקיון וכד'). חובה שבכל בית כנסת ימונה אחראי לשמירת כללי הזהירות. בתי מדרשות שאינם יכולים להסדיר את כללי הזהירות במהלך היום כולו יפתחו שעריהם רק לתפילות ולא ללימוד תורה.

בהיכלי הכוללים: ילמדו בקבוצה של עד חמישים לומדים במקום אחד עם אחראי ממונה על שמירת המרחק ויתר כללי הזהירות הידועים. בקבוצות גדולים ניתן לקיים קבוצות נוספות של עד חמישים לומדים ע"י הפרדה קבועה. במקומות קטנים יש להפחית מחמישים שיוכלו לשמור על הכללים. אולם עדיין אי אפשר ליתן כללים כמה יכול כל אברך ללמוד, ולכן האחריות הגדולה תהיה מוטלת על האברכים עצמם.

בישיבות הקדושות: אפשר ללמוד עד קבוצות של חמישים תלמידים ועל הנהלת הישיבה לדאוג על שמירת מרחק ושאר כללי הזהירות הידועים. איסור מוחלט לפתוח ישיבות עם חדר אוכל ופנימיות שלא על ידי המתווה המאושר.

ישיבות לצעירים: יבואו לאחר תפילת שחרית וארוחת בוקר ללמוד הסדרים והשיעורים. ללא פנימיה וחדר אוכל (בחורים המגיעים מרחוק יביאו עימם אוכל מהבית). כל שיעור במקום נפרד.

כמו כן גדולי ישראל נתנו את הוראתם לגבי תלמודי התורה וגני הילדים. במוסדות החינוך של הבנות הוסיפו גדולי ישראל כי החושש לשלוח את ילדיו הרשות בידו. אנשים מבוגרים ובקבוצות סיכון ראוי שיחמירו על עצמם. ומורי הוראה ומוסרי שיעורים יתייעצו עם הרופאים כיצד לנהוג.

המכתב המלא: