- רדיו קול חי - -

יוזמת חתונות הקורונה: האם ענף החתונות עלול להיפגע מהשינוי הדרמטי

צילום: פלאש 90

יוזמה שצוברת תאוצה בציבור החרדי בעקבות משבר הקורונה, בעקבותו נולדו חתונות הבוטיק בחצרות הבתים והגינות דווקא שם הציבור הרגיש בשמחה אמיתית לדברי בעלי השמחות והאורחים הדבר הוביל ליוזמה של קיום חתונות קטנות ומכובדות. אך מנגד בעלי המקצוע שמתפרנסים מהענף אומרים כי מדובר ביוזמה שתגרום לקריסת ענף החתונות כולו.

הרב יצחק ויסמן, ושמואל קריסטר בעל אולמי "קונקורד" ובעל אולם נוסף שהתראיינו ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן.

הרב ויסמן: "מדובר בהוצאה מיותרת שעושים אותה על אוטומט. כל המחותנים והאורחים אומרים שחתונות הקטנות היו שמחות מאוד. משבר הקורונה החזיר אותנו למציאות שהראו לנו שאפשר לשמוח באירועים קטנים. מדובר בהוצאה מטורפת של המון כסף שמכניסה משפחות לחובות לאירוע של מספר שעות

עשינו סקר רחב מאוד של למעלה מעשר אלף איש. מעל 80% רוצים לראות שינוי בענף החתונות ולחיות בנורמה אחרת. ההוצאות שיש סביב האירוע זה לא מביא את השמחה שאנשים מצפים".

בעל אולמי קונקורד: "יש מקום לקצת חיסכון אבל אין הרבה מה לחסוך. גם שאנשים עשו אירועים בבית. אנשים הביאו הרבה ספקי משנה והחיסכון לא היה כ"כ גדול. מי שעשה אירוע צנוע בחצר בית ללא שום השקעה מסביב. זה אולי חיסכון. אבל בסוף גם בחצרות הבתים השקיעו על תפאורה ועיצובים וזה המון כסף".

בעל האולם: "הציבור שלנו הוא מגוון מאוד, יש אנשים שקשה להם כלכלית ויש כאלה שיכולים ולא רוצים יוקרתי. אני מכיר הרבה אירועים שנעשו בווילות, לאחר זמן כבר החלו לגבות כסף על השכרת האולם. אם יתחילו לעשות אירוע בבתים, יתחילו לדרוש מהם רישיונות, כיבוי אש, ארנונה עסקית ולכן זה יתחיל להתייקר".