- רדיו קול חי - -

ר"ע פ"ת בריאיון: "סגרתי ת"ת ובתי כנסת בתחילת המגיפה והצלתי חיים"

צילום: פלאש 90

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' על רקע החלטת הממשלה לפתוח את בתי הכנסת והוראתו שלא לפתוח את בתי הכנסת מבלי לקבל אישור מהעירייה, הוראה שגרמה לסערה בעיר ולגינוי מצד חברי המועצה מטעם יהדות התורה.

גרינברג הסביר את ההיגיון מאחורי המהלך, "הממשלה אישרה את פתיחת בתי הכנסת אבל העירייה צריכה לבדוק שההוראה נאכפת. אם אנחנו רוצים לשמור על בריאות התושבים, צריך לבדוק שכל ההוראות נשמרות ולא רק רצים לפתוח את בתי הכנסת".

גרינברג מבהיר כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב של אכיפה, לכן אנחנו נותנים ובודקים ראש שהמתווה מוכר ומופעל בכל בתי הכנסת וכך נמנע מעבירה על ההוראות. והתושבים שמחים על ההוראה שלנו".

לדבריו, "תו סגול שקיים הוא מחייב כל משרד ובתי עסק לשלוח לעירייה לעדכן את אגף הפיקוח על העמידה בהוראות".

על הביקורת הקשה כנגדו אומר גרינברג, "בתחילת משבר הקורונה שהמדינה נתנה הוראות איך לפעול. כמו סגירה של מספר מקומות. ובכמה מקומות לא שמעו להוראות בפתח תקווה ואני לא ייכנס מאיזה מגזר מדובר. אני נאלצתי לעשות פעולות יותר אקטיביות והצלתי חיים. וחלקם היו בתי כנסת וחלקם תלמודי תורה והיום מסתבר בדיעבד מסתבר שהיו חולי קורונה שם שיכלו להדביק את כולם" מספר ראש העיר על המאבק בתחילת המגיפה.

"אף אחד לא מלין על ההוראות רק אולי איזה עסקן שתיים. הגבאים והתושבים מברכים על זה. כאן בפתח תקווה בניגוד למקומות אחרים שלא היה אכפת להם כל כך מהתושבים והיו חולים שם".

האכיפה בבתי הכנסת היא מוכרחת אומר גרינברג, "בן אדם פרטי זה משהו אחר. בתי הכנסת בדרך כלל הם מבנים עירוניים ויש לו אחריות עליהם. גם אנשים רבים נכנסים לבית כנסת והם מצפים שהרשות תעשה סדר בתוך בית הכנסת. החוכמה היא לפני שיהיו בעיות לבוא ולעשות סדר ולפקח שעובדים מסודר".

על האשמה שרק בפתח תקווה דורשים לקבל אישור מהעיירה ולפתוח בית הכנסת: "היו מקומות שלא אכפו וראינו מה קרה שם. ביקשנו מכל המקומות בעיר לקבל אישור מהפיקוח העירוני ואנחנו עומדים על כך מול כל בתי העסק בעיר".