ר"ע פ"ת בריאיון: "סגרתי ת"ת ובתי כנסת בתחילת המגיפה והצלתי חיים"

    אסתי פלד 11 Comment on ר"ע פ"ת בריאיון: "סגרתי ת"ת ובתי כנסת בתחילת המגיפה והצלתי חיים"

    ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית', משיב אש למבקרים כנגדו לאחר שביקש לפתוח בתי כנסת רק באישור העירייה, לדבריו, "הדבר הפריע לעסקן אחד או שניים, התושבים שמחים על כך". גרינברג הסביר את ההיגיון מאחורי המהלך, "עדיף לבדוק שעומדים בהוראות ומיישרים קו, מאשר שיהיה בלאגן בבתי הכנסת ורק אז נתחיל לאכוף"

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' על רקע החלטת הממשלה לפתוח את בתי הכנסת והוראתו שלא לפתוח את בתי הכנסת מבלי לקבל אישור מהעירייה, הוראה שגרמה לסערה בעיר ולגינוי מצד חברי המועצה מטעם יהדות התורה.

    גרינברג הסביר את ההיגיון מאחורי המהלך, "הממשלה אישרה את פתיחת בתי הכנסת אבל העירייה צריכה לבדוק שההוראה נאכפת. אם אנחנו רוצים לשמור על בריאות התושבים, צריך לבדוק שכל ההוראות נשמרות ולא רק רצים לפתוח את בתי הכנסת".

    גרינברג מבהיר כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב של אכיפה, לכן אנחנו נותנים ובודקים ראש שהמתווה מוכר ומופעל בכל בתי הכנסת וכך נמנע מעבירה על ההוראות. והתושבים שמחים על ההוראה שלנו".

    לדבריו, "תו סגול שקיים הוא מחייב כל משרד ובתי עסק לשלוח לעירייה לעדכן את אגף הפיקוח על העמידה בהוראות".

    על הביקורת הקשה כנגדו אומר גרינברג, "בתחילת משבר הקורונה שהמדינה נתנה הוראות איך לפעול. כמו סגירה של מספר מקומות. ובכמה מקומות לא שמעו להוראות בפתח תקווה ואני לא ייכנס מאיזה מגזר מדובר. אני נאלצתי לעשות פעולות יותר אקטיביות והצלתי חיים. וחלקם היו בתי כנסת וחלקם תלמודי תורה והיום מסתבר בדיעבד מסתבר שהיו חולי קורונה שם שיכלו להדביק את כולם" מספר ראש העיר על המאבק בתחילת המגיפה.

    "אף אחד לא מלין על ההוראות רק אולי איזה עסקן שתיים. הגבאים והתושבים מברכים על זה. כאן בפתח תקווה בניגוד למקומות אחרים שלא היה אכפת להם כל כך מהתושבים והיו חולים שם".

    האכיפה בבתי הכנסת היא מוכרחת אומר גרינברג, "בן אדם פרטי זה משהו אחר. בתי הכנסת בדרך כלל הם מבנים עירוניים ויש לו אחריות עליהם. גם אנשים רבים נכנסים לבית כנסת והם מצפים שהרשות תעשה סדר בתוך בית הכנסת. החוכמה היא לפני שיהיו בעיות לבוא ולעשות סדר ולפקח שעובדים מסודר".

    על האשמה שרק בפתח תקווה דורשים לקבל אישור מהעיירה ולפתוח בית הכנסת: "היו מקומות שלא אכפו וראינו מה קרה שם. ביקשנו מכל המקומות בעיר לקבל אישור מהפיקוח העירוני ואנחנו עומדים על כך מול כל בתי העסק בעיר".

     



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      עף על עצמו הבחור. גם בלי העזרה הלא מכבדת והבוטה שלו, אנשים מעצמם לא הלכו לבית הכנסת, אנחנו מצווים ונשמרתם לנפשותיכם…….

    2. 10

      הוא צודק ושיפסיקו כל העסקנים הליטאים לבלבל ת'מוח מספיק סבלו מהם בבני ברק, הם פשוט באופוזיצה ואין להם ג'וב אז הם מוצאים דברים מהקשרם ומרבים בשנאת חינם, חבל….

    3. 9

      ראש עיר שמתנכל לחרדים במיוחד צריך להוריד אותו עוד באמצע הקנדציה הוא משקר במצח נחושה ביום שהיה צו סגירה לשעה 8 בערב והוא התייצב בהדר גנים בשעה 3 בצהריים כרוזים ורמקולים רק באיזורים החרדיים וגם שהיה הגבלות באיזור קרית חזון עובדיה התקיימו מנינים קבוע בחוץ בניגוד לחוק ואצל האשכנזים הוא אכף את זה ואצל הספרדים לא פשוט כי הם בחרו בו והאשכנזים לא בחרו בו הוא חולה כבוד ולא נותן כלום לחרדים רק את עצמו הוא לא אוכף הוא עצמו לא הולך עם מסכה ולא שמר 2 מטר ובקרוב הוא יפול וליהודים היתה אורה

    4. 8

      ראש העיר נהג באחריות מלאה מכיוון שייש לו אחריות כלפי התושבים .
      הצעדים הזהירים בהם נקט ראש העיר לאורך כל הדרך במאבק נגד הקורונה היו מצילי חיים ממש ועל כך מגיע לו ישר כח גדול ועל התושבים להוקיר זאת.

    5. 7

      ראש עיר שדואג לתושבי מגיע לו שאפו גדול בגלל תפילה יקרה אסון ולמי עברו לראש העיר חזק ואמץ ראש העיר

    6. 6

      כל הכבוד לראש העיר
      רק כך נוכל להמשיך לשמור על הבריאות
      כמו שכל מקומות העבודה חתמו על ההצהרה כך גם הבתי כנסיות יחתמו

    7. 3

      אלי טופר- כל הכבוד לראש העיר ! הצלת חיים – לפני הכל, ובמיוחד לפני "ייקוב הדין את ההר".