הכנה לחג מתן תורה במשמר הגבול ודברי הלוחם על ציון הרשב"י

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הכנה לחג מתן תורה במשמר הגבול ודברי הלוחם על ציון הרשב"י

    רב משמר הגבול, הרב בלייכברד, שוחח באמצעות הזום עם עשרות שוטרים ומפקדים לקראת חג מתן תורה, הרב עמד על האתגרים שהשוטרים עמדו בהם בתקופת הקורונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) קיימה רבנות משמר הגבול ערב לימוד ייחודי ומיוחד בהובלת רב משמר הגבול, רפ"ק הרב יצחק בלייכברד והמרצה הרב אבנר קוואס. משמר הגבול מקיים מסורת רבת שנים בקיום ימי עיון לקראת החגים, לפני ר"ה ולפני חג השבועות לכלל שוטרי ולוחמי החייל.

    רבנות משמר הגבול לא יכלה לעבור לסדר היום מבלי לקיים מפגש תורני לשוטרים, גם בתנאים המגבילים שאינם מאפשרים מפגשים וכנסים. אתמול, במפגש שהתקיים בזום, השתתפו רבני המחוזות לצד עשרות שוטרים מכל רחבי הארץ.

    רב משמר הגבול, הרב בלייכברד, שוחח על האתגרים שהשוטרים עמדו בהם בתקופת הקורונה, ימים מורכבים שבאו במיוחד לידי ביטוי בימי החגים, שכאשר בבתי ישראל חגגו את חג הפסח בגרעין המשפחתי, שוטרי ולוחמי מג"ב אבטחו את הערים ומימשו את החלטות הממשלה.

    כך גם אכפו השוטרים את הנחיות הממשלה על סגירת בתי העלמין ביום הזכרון ואכיפת התנהלות האזרחים ביום העצמאות. רב משמר הגבול הרב בלייכברד, נתן דגש גדול לאירועי ל״ג בעומר: מדי שנה בשנה לוחמי מג"ב מקיימים מפגש פנים אל פנים מול האוכלוסיה הדתית והחרדית, והפעם המשימה הייתה מורכבת – למנוע את כניסת המתפללים למירון.

    רב משמר הגבול ציטט לוחם שאמר בל"ג בעומר, סמוך מאוד לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, שמדובר ב"אירוע שמח ועצוב. שמח, על כך שהציבור מבין את חשיבות ההימנעות מעלייה להר, ועצוב כי אני מודע לשמחה הפורצת מדי שנה בשנה ונמנעה השנה".

    לאחר מכן הדגיש בדבריו את הקשר המיוחד של חג השבועות, חג מתן תורה, לבין אחדות העם, מבחינת "ויחן שם ישראל נגד ההר". אם מושיבים את מעגל חגי ישראל ליד שולחן עגול, כל חג יש לו תפקיד וחשיבות כאשר חג השבועות שהוא חג של קבלת התורה הוא האבן המרכזית לכל החגים.

    יצויין כי רב משמר הגבול הרב בלייכברד מאז שנכנס לתפקידו כרב מג"ב לפני חודשים מחולל מהפך עצום בכל הקשור ליהדות, שיעורי תורה, כשהוא מתייעץ הרבה עם רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו שמינה אותו לתפקיד זה. לאחרונה אף ערך סבב מינויים ברבני המחוזות של מג"ב דבר שיוביל לרווחת שוטרי מגב ולרבנות משמר הגבול.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חזק הרב הזה, מכיר אותו!!