כצפוי: ראש הממשלה חויב להתייצב בדיון הטכני בפתיחת משפטו

    ישראל רובין 1 Comment on כצפוי: ראש הממשלה חויב להתייצב בדיון הטכני בפתיחת משפטו

    שופטי בית המשפט המחוזי דחו את בקשת ראש הממשלה ונעתרו לבקשת הפרקליטות, כי ראש הממשלה יחוייב להתייצב בקריאת כתב האישום הטכני בבית המשפט

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu walks in the Israeli Parliament after presenting the 35th government of Israel to the Knesset, May 17, 2020. Photo by Alex Kolomoisky/POOL ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - ALEX KOLOMOISKY/POOL*** *** Local Caption *** ???? ??? ?????? ?????? ?????? ???? ????? ????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בו ייפתח משפטו של ראש הממשלה בשבוע הבא, החליטו היום (רביעי) לדחות את בקשת ראה"מ וקבעו כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב לדיון הטכני בפתיחת משפטו. נתניהו ביקש למנוע ממנו את ההתייצבות שתעלה כסף רב למדינה לאור האבטחה הכבדה, וכי דבר אפשרי הוא שבית המשפט פותר את הנאשם מלהשתתף בדיון הקראת כתב האישום.

    בהחלטתם כתבו השופטים, "בכל הנוגע לדיון הקראה – הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה ,שהיא פתיחת המשפט .כך הדבר בכל הליך פלילי ,וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי ,ולא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

    אמנם לטענת המבקש "נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה" שכן "תרומתו של המבקש בדיון תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תכנו" ,ולדבריו הוא קרא את כתב להתייצב לדיון ולאשר – האישום מספר פעמים והבין את תכנו ,אך זו בדיוק "התרומה "הנדרשת ממנו הנ"ל .על המבקש ,כמו יתר הנאשמים ,להתייצב ולומר את דברו בבית 143 את הדברים כאמור בסעיף המשפט.

    החלטה בבקשה לפטור מהתייצבות.pdf



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא אוהבת את בית המשפט\