שערורייה: הממשלה אישרה להתפלל בביהכנ"ס; ראש העיר מטיל מגבלות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שערורייה: הממשלה אישרה להתפלל בביהכנ"ס; ראש העיר מטיל מגבלות

    תושבים שומרי תורה ומצוות בעיר פתח תקווה נדהמו הבוקר לגלות כי על אף אישור הממשלה להתפלל בבתי הכנסת – הם נדרשים על ידי העירייה למלא טופס מיוחד בכדי לפתוח את בתי הכנסת – דרישה שככל הנראה לא עלתה כלפי בעלי חנויות | האם יש לעירייה סמכות לכך?

    בית כנסת | ארכיון צילום: יד לאחים
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית פתח תקווה הודיעה הבוקר (רביעי) לתושביה כי בכדי לפתוח את בתי הכנסיות יש צורך למלאות טופס ולשלוח לעירייה במייל לאישור.

    בהודעה השערורייתית שפורסמה לתושבים נכתב כי "בהמשך להנחיית הממשלה בנוגע לפתיחת בתי כנסת ובכדי לממש זאת בפועל ולעמוד בכללים שנקבעו ע"י הממשלה יש לפעול כדלקמן":

    על פי ההודעה, העירייה דורשת מבתי הכנסת למלאות טופס מיוחד לצורך אישור הפתיח "בית כנסת שרוצה לפתוח את שעריו צריך לפני הפתיחה להעביר מכתב חתום למייל של אגף הפיקוח (כתובת המייל מצורפת בסוף הודעה זו) שבה מפורטים הפרטים המלאים של הממונה קורונה בבית הכנסת והתחייבות לעמידה בכללים המחייבים":

    "דהיינו חבישת מסכות והקפדה על מרחק של 2 מטר בין מתפללים. בהתאם לגודל האולם ושמירת המרחק תאושר כמות המתפללים ולא יותר מ-50 בכל מקרה".

    לסיכום, נכתב למרבה ההלם כי "רק לאחר שליחת הפרטים לאגף הפיקוח הרב תכליתי וקבלת אישור מהם ניתן יהיה לפתוח את בתי הכנסת. כמו כן אגף הפיקוח יבצע ביקורות לאחר מתן האישור".

    מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה כי "מטרת הרישום היא לוודא כי אכן קיים "נאמן קורונה" בכל בית כנסת כפי שמורות הנחיות הממשלה".

    לדבריהם, "מדובר בצעד מתבקש אשר יחדד את ההנחיות בנושא ואף ייתכן כי ימנע מקרי הדבקות. נציין כי בקשה זו אינה שונה במהותה מהצהרת הבריאות שכל עובד, תלמיד וכו' – נדרשים למלא בכל בוקר. נתוני משרד הבריאות מראים כי עקרון הזהירות המונעת בה נוקט ראש העיר – הוכיח את עצמו לכל אורך המשבר".

    עוד הוסיפו "לצד ההיגיון שבדרישת העירייה, יש לזכור כי מוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר היו בבתי הכנסת. כדי שלא נחזור חלילה למצב בו היינו בתחילת המשבר, הציבור נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות על אף החזרה המדורגת לשיגרה. כלל זה תקף לכל מוקד התקהלות שנפתח מחדש, לרבות בתי הכנסת".



    0 תגובות