רוח גבית לשלטון הפקידים: ניסנקורן לא ימנה כעת פרקליט מדינה חדש

    ישראל רובין No Comments on רוח גבית לשלטון הפקידים: ניסנקורן לא ימנה כעת פרקליט מדינה חדש

    שר המשפטים ניסנקורן הודיע כי לא ימנה פרקליט מדינה חדש לתפקיד שלא מאוייש . היועמ"ש מחזיק בצורה חסרת תקדים בשני תפקידים קריטיים למרות הביקורת הציבורית הגדולה כנגדו

    צילום: דוברות משרד המשפטים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים אבי ‏ניסנקורן הודיע היום (שלישי) לנציב שירות המדינה: בשלב זה החלטתי לא למנות מ"מ לפרקליט המדינה; המשמעות: מנדלבליט ימשיך בשני התפקידים גם כיועמ"ש וגם התפקיד שמינה את עצמו ללא מקור חוקי לכך כמ"מ פרקליט המדינה.

    אמש אמר שר המשפטים הנכנס בטקס חילופי השרים, ""אני ניצב כאן היום כדי לומר שמעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות ללא מורא ובגאווה גדולה. ביקורת מקצועית ועניינית על מערכת המשפט היא לא רק לגיטימית אלא הגיונית. אבל ביקורת אינה תו הכשר נגד דה-לגיטימציה".

    מבחינה ציבורית מדובר בהחלטה תמוהה, תפקיד פרקליט המדינה הוא החשוב ביותר במערכת התביעה, שכעת מחזיק בו היועמ"ש אביחי מנדלבליט דבר חסר תקדים כשלעצמו. בנוסף מעל מנדלבליט מרחפת עננה כבדה של אמון ציבורי לאור פרשת ההקלטות שנגנזו בפרשת מנדלבליט-אשכנזי בהוראת פרקליט המדינה הקודם שי ניצן, ולא פורסמו לציבור עד כה למרות עתירות רבות בנושא.

     



    0 תגובות