השר אוחנה לבכירי המשטרה: "תפקידכם גם להגן על זכויות וחירות האזרח"

    איתי גדסי No Comments on השר אוחנה לבכירי המשטרה: "תפקידכם גם להגן על זכויות וחירות האזרח"

    קבלת פנים מרשימה נערכה לשר לביטחון פנים הנכנס אמיר אוחנה במכללה לשוטרים. השר אוחנה הביע את הערכתו והתייחס למינוי מפכ"ל קבוע והציג את חזונו לבכירי המשטרה

    צילום: דוברות השר לביטחון פנים
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשמר הנכנס: המשטרה ערכה היום (שלישי) טקס קבלת פנים לשר לביטחון פנים שנכנס לתפקידו אמש, ח"כ אמיר אוחנה. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן.

    במהלך המפגש ניתנה לשר סקירה אודות משטרת ישראל ופעילותה למען ביטחון הציבור, המאבק בפשיעה, שמירת הסדר הציבורי והמאבק בתאונות הדרכים.

    השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה אמר בפגישה עם צמרת המשטרה: "לפני שאצא בהצהרות ובתכניות אני מתכוון ללמוד. לא רק מראשי הארגונים, שרים ובכירים לשעבר, אלא גם מכם, המפקדים הבכירים בשטח".

    אוחנה הציג את חזונו, "כל ביקור שלי במחוז ילווה בסיור בתחנה קטנה או בינונית ואגיע לכל המחוזות. התפיסה שלי היא שאם השוטר בנקודה הכי רחוקה, יקבל את היחס וההכרה – יהיה טוב לכולם".

    לדבריו, "אני חושב שעשו דברים נהדרים בשנים האחרונות בנושא מעמד השוטר, יש שיפור במעמד ובתדמית – אבל צריך לעשות עוד".

    השר אוחנה הבהיר, "אני רוצה ששוטר יהיה מישהו שנושאים אליו עיניים, שמכבדים אותו. אתם תראו את זה בביקורים ובפגישות שלי איתכם – אני אוהב את משטרת ישראל".

    השר הביע את הערכתו על עבודת השוטרים, "אני רוצה להודות לכם ולאנשיכם על זה שהם מגינים על המדינה, אזרחיה, על שלומם ועל ביטחונם תוך סיכון חייהם. ראינו דוגמה לזאת רק בשבוע האחרון. הפעולה הראשונה שלי הייתה לבקר את הפצועים. המסר ברור – אנחנו כמדינה מחויבים לשוטרים שמסכנים את חייהם, מקריבים ונותנים את כל כולם בשביל ביטחון שלומם של האזרחים". אמר אוחנה.

    על מינוי המפכ"ל אמר השר, "אני יודע שהמשטרה משוועת ליציבות ולמפכ"ל קבוע, וכאמור אני מאוד מעריך את התקופה האחרונה שבה מ"מ המפכ"ל מכהן. ההחלטה על מפכ"ל היא דרמטית וחשובה ובכוונתי לקבל אותה במהירות, אך לא בפזיזות. אקדיש את הזמן ללימוד".

    השר פנה לצמרת המשטרה ואמר, "אני מצפה ומאמין שתסייעו בידי, עם מאות שנות הניסיון במגוון העשייה של משטרת ישראל שיש סביב שולחן הספ"כ. בעיני, התפקיד של המשטרה הוא לא רק להגן על ביטחונם ועל שלומם של אזרחי ישראל אלא גם להגן על זכויותיהם ועל חירותם". אני מודה לכם מאוד על העשייה, ויחד נעשה עוד רבות בשנים הקרובות.

    מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן סקר בפני השר את תפקודו כמ"מ, "במהלך השנה וחצי האחרונות, משטרת ישראל עברה תקופה מאתגרת מאוד. יש בארגון מפקדים ומפקדות, לוחמים, שוטרים ומתנדבים, אשר נרתמים למשימות שלפתחם בנחישות, במקצועיות ובערכיות, בכל עת ובכל מקום".

    כהן הוסיף, "רק בסופ"ש האחרון, היינו עדים לסיכון הרב ששוטרי משטרת ישראל מתמודדים עמו בפעילותם. צוות בלשים מתחנת טירה שעסק בפעילות כנגד האמל"ח הלא חוקי חתרו למגע, סיכנו את חייהם ונפצעו במהלך הפעילות. מכאן אני שולח להם החלמה מהירה".

    בסיום דבריו אמר מ"מ המפכ"ל לשר, "אני מבטיח לך שיש לך על מי לסמוך. מאחל לך בשמי ובשם משטרת ישראל כולה – הצלחה בתפקידך. הצלחתך היא הצלחתה של משטרת ישראל כולה, והיא הערובה לביטחונם האישי של האזרחים".

    בהמשך ביקורו ערך השר לבט"פ סיור במתקני האימונים וההדרכה המתקדמים של המכללה הלאומית לשוטרים ובבית המורשת של המשטרה.



    0 תגובות