פרופ' יהודה אדלר: "ההיסטריה הייתה מיותרת"

    ישראל רובין 2 Comment on פרופ' יהודה אדלר: "ההיסטריה הייתה מיותרת"

    פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי רמת גן: "אני חושב שהיציאה מהשגרה בצורה ההיסטרית שהיא הייתה, הייתה מיותרת וגרמה למיליון ומאתיים אלף מובטלים" | עוד אמר: "הציבור החרדי שמר על הכללים יותר מהציבור החילוני"

    צילום: באדיבות ויקיפדיה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ועסקים רמת גן, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר.

    בפתח הראיון נשאל אדלר האם החזרה לשגרה לאחר הקורונה נעשית בזהירות, אדלר השיב: "אולי אפילו יותר מידי זהירה, אני חושב קודם כל חייבים לחזור לשגרה. אני חושב שהיציאה מהשגרה בצורה ההיסטרית שהיא הייתה, הייתה מיותרת וגרמה למיליון ומאתיים אלף מובטלים. הבעיה הכלכלית תהיה הרבה יותר גרועה מהבעיה של הקורונה", טוען אדלר. "ולכן חשוב להחזיר את החיים שלנו לנורמה וכמה יותר מהר, שאנשים יחזרו לעבוד".

    אדלר מציין כי "אי אפשר לשלול גל שני", אך מוסיף ומסייג "מדברים על זה כדבר הכרחי – אבל זה לא דבר הכרחי". "ולכן חשוב שנשמור על ארבעת הכללים הכל כך פשוטים שאנחנו לא שומרים עליהם. מסיכות, ריחוק חברתי, היגיינה ולא להתקהל – לא מבקשים כאן דברים בשמים".

    בהתייחסו להתנהגות הציבור החרדי בזמן המשבר ושיאי התחלואה, וההאשמות המופרכות שכביכול הציבור החרדי אינו נזהר מספיק אמר פרופ' אדלר "אני חייב להגיד לך שהציבור החרדי צריך לקבל ציון מאוד גבוה. הציבור החרדי מהרגע שהסבירו את המצב שומר על הכללים, לא רק שלא פחות מהציבור החילוני אלא אפילו יותר. הציבור החרדי נשמע להוראות, ובאמת יישר כח על כך".

    מנגד, אומר אדלר, בציבוריות הישראלית הכללית אין מספיק משירה על ההנחיות "אין מספיק שמירה על הכללים, מה שקורה בחופי הים, מרכזי קניות וברחובות ראשיים זה נורא ואיום".

    "תראה", אומר פרופ' אדלר "הוירוס הזה הוא חדש. אנחנו לא יודעים איך הוא מתנהל, אנחנו גם לא יודעים אם החום הזה שהורג אותנו יהרוג גם אותו. ולכן צריך להמתין ולראות. אבל מתוך החשש הבלתי מבוטל שבחורף הבא יהיה גל שני של התפרצות – אנחנו חייבים לשמור ואנחנו לא שומרים. אתה רואה בחופי הים למשל אנשים בקבוצות ללא מסיכות ואנחנו מסכנים את עצמינו בגל שני".

    אדלר התייחס לדברי שר הבריאות היוצא על התגובה המוגזמת של מנכ"ל המשרד וראש הממשלה "אגב שמעת אתמול את דברי ליצמן שאמר שההיסטריה נבעה מכך שנתניהו נכנע לבר סימן טוב. המשבר הרפואי הוא חמור אבל הכלכלי לא פחות. מההתחלה אני אמרתי שצריך לבודד בעיקר את הקשישים מעל גיל 67, ולהמשיך לתת למשק להתנהל תוך זהירות והקפדה על כל הכללים של מסיכות והיגיינה ואז לא היתה את המכה הכלכלית".

    אדלר האשים כי "כך נראה משרד הבריאות בחמש השנים האחרונות, יש את המשרד של השר ויש את המשרד של המנכ"ל. והקשר ביניהם לא היה הקשר הכי הדוק והכי מקצועי. ההיסטריה הייתה מיותרת".

    "אם היו מתנהלים כמו שאני הצעתי גם לא היו 260 מתים, כי מדובר בעיקר בקשישים והמון מבתי אבות ולכן היה צריך לבודד אותם מלכתחילה, פשוט מאוד",מוסיף אדלר.

    לדבריו "יש 2.5 מיליון איש בעולם מידי שנה שמתים ממחלות זיהומיות, אז נסגור את העולם? הבהלה היתה מוצדקת, אבל מוגזמת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כן עכשיו כולם גברים לומר מה שרוצים אבל בזמנו פחדתם להתעטש אפילו לתוך האסלה

    2. 1

      יש משהו מאוד נכון בדבריו. המשרד הבריאות של המנכל… ושל השר. ונראה, שברגע שהשר הבין את המצב, הוא פשוט פרש..