התנועה למשילות: "בג"ץ צריך להפסיק עם ההתערבות בעבודת הכנסת"

    ישראל רובין 3 Comment on התנועה למשילות: "בג"ץ צריך להפסיק עם ההתערבות בעבודת הכנסת"

    בתנועה למשילות ודמוקרטיה מברכים על הקמת הממשלה ה-35 בראשות נתניהו וקוראים לבג"ץ לחדול מההתערבות ברשות הריבונית, "במהלך 17 חודשים חזינו בפארסה מערכתית שמעולם לא נראתה באף דמוקרטיה מערבית"

    צילום: דוברות הכנסת
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר השבעת הממשלה ה-35 בראשות בנימין נתניהו, למרות העתירות הבעיתיות כנגד ראש הממשלה לבג"ץ. הערב (ראשון) מפרסמת התנועה למשילות ודמוקרטיה הודעת ברכה על הקמתה של ממשלה בישראל ומאחלת הצלחה ליושב ראש הכנסת החדש, יריב לוין.

    בתנועה למשילות אומרים כי הם מביעים תמיכה מלאה בדברים החשובים שהשמיע בטקס ההשבעה ומקווים שהוא והכנסת כולה אכן ישיבו את האיזון בין הרשויות שחיוני כל כך לתפקודו היעיל של המערכת הדמוקרטית בישראל, כך שההתערבות הגדלה והולכת של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת ובסמכויותיה תחדל ושחברי הכנסת אכן יפעלו למנוע את השגת גבולה ויגנו על מעמדה.

    היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, עו"ד שמחה רוטמן אמר ש"במהלך 17 חודשים חזינו בפארסה מערכתית שמעולם לא נראתה באף דמוקרטיה מערבית. פארסה שניתן היה להימנע ממנה ומהשיתוק הממושך של המערכת הפוליטית, לו רק הרשויות השונות במדינה ובעיקר מערכת המשפט, היו מקפידות על שמירת האיזונים ומתרחקות מעיסוק בתחומים שלא בסמכותן".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אתם מבקשים שבגץ יפסיק להתערב בעניני הכנסת שהיא הריבון. ולוואי שזה יתקיים. משום שהפיראט המשפטי– הבוס של כל מערכת המשפט עד היום, ברצותו להיענות לכם, הוא יביא את הדוגמה של ארה'ב. ואם יחליט שלא יעזור לכם כלום, הוא יביא את הדוגמה של הודו. הוא יסובב את ה"חוק" לפי רצונו, אם הוא מידתי או לא,ואם הוא עומד בתחום הסבירות. זכורים לכם הביטויים האלה שהם "חידושים עולמיים" בכל עולם המשפט הדמוקרטי ? כל שופט על סמך 2 ביטויי הסרק האילו, יכול לפסוק כרצונו בלי שום קשר לחוק הכתוב, ויש לנו גם שופט "עליון" שפוסק לפי האינטואיציה– על פי עדותו הוא. חוצפה!

    2. 2

      בג"ץ = בית דין גבוה לצחוק. קבוצה של בדרנים בראשות אסתי היבאק יזבאק חיות.

    3. 1

      משילות – זכות השלטון הימני או כל שלטון לרמוס כמה שבא לו ולהתעלם מבלמים.
      הזכות של הנהג השיכור לדרוס.