נתניהו וגנץ מציגים את הממשלה ה-35: "בחירות עולות יותר"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו וגנץ מציגים את הממשלה ה-35: "בחירות עולות יותר"

    ממשלת אחדות: בשעה זו מציגים ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי המיועד בני גנץ את ממשלת ישראל ה-35 • מתעדכן

    צילום: צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פותח את הדיון בהשבעת הממשלה ומציג בשעה זו את ממשלתו ה-35 ואת קווי היסוד שלה, ממשלת האחדות בראשותו ובראשות ראש הממשלה החלופי ח"כ בני גנץ.

    אחריו עלה לנאום ראש הממשלה החלופי המיועד ח"כ בני גנץ ואחריהם נשא דברים ראש האופוזיציה המיועד ח"כ יאיר לפיד.

    על סדר יומה של הכנסת: כינון ממשלת חילופים – דיון, לאחר מכן בחירת יושב-ראש לכנסת, הצבעה על כינון ממשלת חילופים והצהרת אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי וחברי הממשלה.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בנאום הפתיחה כי הוא ובני גנץ החליטו למנוע בחירות רביעיות מתוך אחריות "הבחירות העמיקו את הקיטוב בעם וגבו מחיר כבד לקופת המדינה. עלות למשק מבחירות רביעיות היתה עצומה. שלא לדבר על האמון במדינת ישראל. לעומת זאת, העלות הנוספת של ממשלת האחדות היא 85 מיליון שקלים לשנה שזו עלות נמוכה לאין שיעור מבחירות רביעיות".

    נתניהו רמז לצורך בכניסתה של ימינה לממשלה: "הגיע הזמן שכל מי שמאמין בזכותנו על כל ארץ ישראל יצטרף לממשלה שלנו. כל נושא הריבונות עומד על הפרק רק כי עמדתי אישית לקדם אותו. דנתי בכך עם מייק פומפאו בשבוע שעבר".

    נתניהו ציין כי כל השותפים לממשלה, ובעיקר הליכוד, נדרשו לפשרות וגם ויתורים כואבים: "החלטנו להסיט הצידה את המחלוקות ולהתייצב כתף אל כתף אל מול האתגרים שהקורונה מציבה בפנינו". נאומו של נתניהו הופרע כמה פעמים בקריאותיהם של חברי האופוזיציה שמחו על כהונתו ערב פתיחת משפטו כשהוא נאשם בפלילים. חברי הכנסת יוסף ג'בארין ועופר כסיף מהרשימה המשותפת הוצאו מן האולם.

    נתניהו התייחס להפרעות לנאומו במליאה: "יש ח"כים צעירים שחושבים שזה יעזור להם להתעמת איתי. מציע לכם מניסיוני, תראו דרך ארץ".

    עוד אמר נתניהו: "מילה אישית, בפעם החמישית שאני עומד פה, זו הפעם החמישית שבה ניתנת לי הזכות להקים ממשלה בישראל. אני מקבל זאת ביראת כבוד כלפיכם, אזרחי ישראל. אנשים רבים שואלים אותי מהיכן אתה שואב את הכוחות להמשך עשייה בתנאים הלא פשוטים שאני ומשפחתי ניצבים בפניהם יום-יום, שנה-שנה".

    יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בנאומו: "תם המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה. הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג ולהתחיל עידן פיוס. היו שתי אפשרויות – אחדות או מלחמת אחים. העם אמר תפסיקו לריב ותתחילו לעבוד".

    גנץ הוסיף: "הצטרפנו עבור מערכת הבריאות שחייבת לקבל כלים לקראת חזרת הנגיף. נצטרך להעביר תקציב מדינה ויהיו בו החלטות קשות. עבודה רבה לפנינו. בעת הזו ישראל צריכה ממשלת אחדות שמייצגת חלקים נרחבים בעם. אחרי למעלה מעשור תם עידן ממשלת חצי העם. אנחנו כאן גם עבור אלו שהרגישו שאין להם קול בהנהגת המדינה. טובה ממשלה שבה יהיו ויכוחים מרים וגם דברים טובים".

    גנץ פנה לנתניהו: "כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת. שנינו בחרנו בהחלטה הקשה והנכונה עבור האזרחים. גם לך לא היה קל. החלטת לחלוק את הגה השלטון וקבעת תאריך ליום בו נתחלף. זו החלטה אמיצה והגונה". גנץ פנה לשותפיו לשעבר יאיר לפיד ומשה יעלון: "רצינו שתהיו חלק ממסע האחדות. יכולנו להיות חזקים יותר ולהביא את הכוח לידי ביטוי בצורה משותפת. עצוב לי שבחרתם לפרק אותנו". חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד התפרץ לעברו בצעקות: "עזוב אותנו במנוחה".

    יו"ר האופוזיציה הנכנס, יאיר לפיד עלה לנאום אחרי נתניהו וגנץ ותקף: "הבניין הזה איבד היום סופית את אמונם של אזרחי ישראל. אין כבר שום קשר בין הפוליטיקה לבין החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. בבניין הזה, בפוליטיקה, הקורונה היא תירוץ לעשות מסיבה מושחתת על חשבון משלמי המיסים. לזה אתם קוראים ממשלת חירום? 52 משרדים".

    לפיד הוסיף ותקף: "יש בישראל נכון להיום פחות מ-50 מונשמים מקורונה. יש יותר שרים וסגני שרים ממונשמים. אפשר לשים שר ליד המיטה של כל חולה קורונה. זה לא רק הבזבוז, זה הזלזול. הזלזול המוחלט במצוקה של הישראלים. בחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים, אדם עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות סגן מנהל בית ספר, רופא במחלקה פנימית. הוא לא יכול להיות נהג של שר. הוא לא יכול להתקבל לבה"ד 1. להיות קצין בצה"ל. אף אחד לא יפקיד כיתת חיילים בידי אדם עם כתבי אישום".

    ח"כ גפני בהערת ביניים ליאיר לפיד בנאומו: "מתאים לך להיות יו"ר האופוזיציה. עבדנו על כך קשה".

    יו"ר הכנסת המיועד ושר המשפטים המיועד יריב לוין ואבי ניסנקורן | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    ח"כ עופר כסיף בהערות ביניים | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    הנשיא ריבלין במליאה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    נתניהו מציג את ממשלתו | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    ראש הממשלה החלופי – בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ח"כ גפני במליאה ליאיר לפיד בנאומו: