בעקבות השרב: נאסרה הדלקת אש בשטחים פתוחים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on בעקבות השרב: נאסרה הדלקת אש בשטחים פתוחים

    בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים: נציב הכבאות הוציא צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים | הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס כספי בגובה של עד 75,300 ש"ח

    שריפה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם הבוקר (ראשון) על צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש. הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 ש"ח.

    ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בה הוצגו נתוני מזג האוויר החריג בימים הקרובים המאופיינים בעומס חום כבד, רוחות מזרחיות ולחות נמוכה המעודדים היווצרות שריפות והתפשטותן. אתמול טיפלו לוחמי האש בכ -300 אירועים מבצעיים ברחבי הארץ מחציתם שריפות בשטחים פתוחים.

    רב טפסר דדי שמחי: "מטרת הצו, להימנע ככל שניתן מפגיעה בחיי אדם וברכוש מתוך הבנת כובד האחריות להשלכות ולסכנות הכרוכות בהדלקת אש על המשק והסביבה. אני קורא לאזרחים לגלות אחריות ולהישמע להוראות הבטיחות מצילות החיים. ביחד נשמור על חיי אדם ,ערכי טבע והסביבה".

    תוקף הצו החל מיום ראשון (17.5.20) בשעה 09:00 ועד ליום שישי (22.5.20) בשעה 16:00, בכל שעות היממה.

    בכבאות והצלה לישראל מדגישים כי "החורף המבורך הביא עמו צמחיה רבה המהווה מטען אש פוטנציאלי להתפשטות שריפות". מדי שנה מתלקחות עשרות אלפי שריפות בשטחים פתוחים הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים בשנה. האקלים בישראל מחייב העלאת המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע.

    "אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום ולעקוב אחר העדכונים שלנו. בכל מקרה של שריפה או חשש יש להזעיק מיד את לוחמי האש במספר 102", מסרו בכבאות והצלה.

    המסמך האוסר על הדלקת מדורות



    1 תגובות

    מיין תגובות