התנועה לריבונות: לרדת ממתווה טראמפ ולהחיל ריבונות בבקעה

    איתי גדסי No Comments on התנועה לריבונות: לרדת ממתווה טראמפ ולהחיל ריבונות בבקעה

    הריבונות לאן? לאחר ביקורו של פומפאו בירושלים והאמירה על דחיית הליך הריבונות בניגוד לאור הירוק שניתן מהשגריר האמריקני בישראל. בתנועה לריבונות קוראים לליכוד להוביל מיד את החלת הריבונות בבקעה כצעד ראשון

    Handout photo of U.S. Secretary of State Michael R. Pompeo with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu at the Prime Minister's Residence in Jerusalem. May 13, 2020. Photo by Ron Przysucha / U.S. State Department ***HANDOUT PICTURE EDITORIAL USE ONLY/NO SALES*** *** Local Caption *** ???? ?????? ??? ?????? ?????? ?????? ???? ????? צילום: פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתנועת הריבונות מגיבים לביקורו של מזכיר המדינה האמריקני ומברכים על דבריו אך מנגד חוששים לדחיקת הליך החלת הריבונות לזמן לא ידוע. בתנועה אומרים, זו השעה להזכיר לעצמנו ולעולם כי לא מהבית הלבן נובעת זכותו של העם היהודי על ארצו, אלא מההבטחה האלוהית הקדומה. אם בוחר הממשל האמריקאי לתמוך בקידום מהלך הריבונות הוא יעשה זאת כדי לזכות ולהצטרף לקידום גלגלי ההיסטוריה בכיוון הנכון, המוסרי והצודק.

    בתנועה טוענים כי מה שמניע את צעדי הממשל האמריקאי הוא אך ורק האינטרס האמריקאי. לאור ביקורו של ראש הממשלה בבית הלבן בינואר האחרון אז נטען כי בתוך ימים תוחל הריבונות, אך מיד בלם זאת ג'ראלד קושנר יועצו הקרוב של הנשיא.

    בנוסף מזכירים בתנועה, לפני שבוע דיווח השגריר דיוויד פרידמן על אפשרות לקידום הריבונות ב-1 ליולי. ביום רביעי השבוע קבע מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו שלא הגיע מארה"ב כדי לקדם את הריבונות, כלומר את הריבונות אפשר לדחות, הנושאים הבוערים הם סין ואיראן.

    לכן אומרים בתנועה כי מכל אלה עולה כי לארה"ב יש את שיקוליה שלה, וזה בסדר, אך גם ישראל צריכה לפעול על פי השיקולים שלה ולהוכיח ריבונות. בפנינו הזדמנות לרדת ממתווה טראמפ המסוכן ולהתחיל להחיל ריבונות על בקעת הירדן שעליה יש הסכמה לאומית רחבה.

    בתנועת הריבונות מאוכזבים כי בין קווי היסוד של ממשלת ישראל החדשה לא נכלל סעיף הריבונות, על אף שסוגיה זו נכללה בקמפיין הבחירות של ראש הממשלה. מאכזב שראש הממשלה לא כלל בממשלתו את ימינה שמחזקת את נושא הריבונות. אומרים בתנועה.

    בתנועה קוראים לליכוד ולימינה, זו השעה לפעול למימוש ההזדמנות לקידום המהלך המדיני המוסכם על שני המנהיגים, בנימין נתניהו ובני גנץ, ועל רוב חברי הממשלה – החלת ריבונות בבקעת הירדן כצעד ראשון, ודווקא ללא תלות כלשהי בתכנית המאה האמריקאית, ללא סכנת הנכונות חלילה להקמת מדינה ערבית על 70 אחוזים משטחי יהודה ושומרון.



    0 תגובות