האופטומטריסטית טוענת: הענף ספג הפסד כבד

    דוד פיינגולד No Comments on האופטומטריסטית טוענת: הענף ספג הפסד כבד

    ענף בריאות העיניים המשיך לעבוד גם בימי הקורונה בשל הגדרת האופטימטריסטים כענף חיוני למשק אלא שחרף פתיחת העסקים, הנזקים שספגו היה כבדים | הדר מילר, אופטומטריסטית בכירה, משמיעה את קולם

    אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם פרוץ משבר הקורונה, החליטו מקבלי ההחלטות כי ענף האופטומטריה הוא ענף הכרחי וחיוני לשמירה על בריאותו של הציבור. ברור לכל, כי אין ספק בחשיבותו של הענף ביום יום ועל אחת כמה וכמה בעיתות חירום. זקוקים לנו אנשים עם מספרים גבוהים, רופאים, חיילים ושוטרים אשר ללא משקפיים לא יוכלו לבצע את עבודתם. אנשים שהמשקפיים שלהם נשברו או שעדשות המגע אבדו להם. אין ספק שהמקצוע חיוני וחשוב גם בתקופה הקשה הזו.

    אלפי אופטומטריסטים ובעלי חנויות משקפיים בחרו לפתוח את חנותם תוך סכנה לבריאותם וזאת כדי לסייע לקהל הלקוחות גם בימים טרופים אלה.

    לעומת רוב העסקים אחרים שהממשלה חייבה לסגור מפאת שלום הציבור ובשל כך איפשרה להם שלא לשלם ארנונה ותשלומי שכירות, אנו נשארנו פתוחים. נאלצנו להיות פתוחים תוך ספיגת הפסדים כלכליים גדולים ובנוסף לכך לא לזכות בהטבות שניתנו לעסקים אחרים.

    במקרה שלנו, באופטיקנט בארנס ברמלה, דאגנו להמציא עצמנו מחדש ולחזק את השיווק הדיגטלי דרך שליחת מוצרי ראייה שניתן לספק כמו עדשות ותמיסות מגע ישירות לבתים. יחד עם זאת, מה יעשו אותם בעלי מוגבלות או סתם אנשים מבוגרים שנאלצו במשך חודשיים תמימים להסתדר בלי משקפיים תקינים?!

    אז נכון, בדיוק בשביל אותם אנשים פתחנו את החנות שלנו. כן, ידענו שאנחנו מפסידים כסף, הן דרך העסקת עובדים, הן דרך תשלום הארנונה והן דרך דמי השכירות שנגבו.  על אף שהיינו אמורים לקבל על כך פטור כמו עסקים אחרים כאמור, בדיוק בשביל מקרים מעין אלה נועדנו. מבחינתי ומבחינתי רבים מעמיתיי למקצוע, עזרה לאדם בודד אחד במיוחד בתקופה מאתגרת זו שווה הכל. לכן, על אף הקשיים הרבים דאגנו לערוך בדיקות גם בביתם של אנשים שלא יכלו להגיע אל החנות. אצלנו לא מוכרים רק משקפיים אלא ישנו עולם ערכים שלם הגלום בתוככי עולם האופטומטריה.

    אכן בתקופה זו זכינו לעזור להמון אנשים, רבים מהם ממערך הרפואה, רופאים, אחיות, מד"א, שוטרים, חיילים וגם אנשים מהשורה שהיו במצוקה אמיתית. ראינו את עצמנו שליחים בתקופה הזו והעיסוק בפרנסה היה זניח בעינינו. באנו כדי לעזור ולתמוך.

    אופטומטריה איננה עוד מקצוע. היא מקצוע רפואי לכל דבר ועניין וככאלה היינו אמורים לזכות לתנאים דומים לאנשי מערך הרפואה, הן בהקצאת משאבי מיגון ובעיקר דרך מתן הקלות בתשלומי המיסים בתקופה מאתגרת זו.

    ענף האופטומטריה כמו כלל המשק יתאושש במוקדם או במאוחר אבל חשוב לזכור דווקא בימים אלה, את אותם בעלי עסקים קטנים ובינוניים שנאבקו בימי הקורונה כדי לספק לציבור את השירות הטוב ביותר תוך סיכון אמיתי. עכשיו התור שלכם להחזיר להוקיר להם תודה ולצאת ולחזק אותם.


    הדר מילר, אופטומטריסטית בחנות "אופטיקנט בארנס" הממוקמת בקניון קרית הממשלה ברמלה



    0 תגובות