העימות: יהודה משי זהב ויואליש קרויס על המדורות ההמוניות במאה שערים

    אסתי פלד No Comments on העימות: יהודה משי זהב ויואליש קרויס על המדורות ההמוניות במאה שערים

    לאחר הסערה הגדולה בהדלקות ההמוניות, הניגוד להנחיות הרבנים ומשרד הבריאות במאה שערים, איד העדה החרדית יואליש קוריס ויהודה משי זהב – בעימות ב'מהדורה המרכזית', האם ההדלקות היו מאורגנות? והאם נשמעים במאה שערים להנחיות הרופאים?

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש העדה החרדית יואליש קורייס ויהודה משי זהב בשיחה משותפת ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על אירועי לג' בעומר בצל משבר הקורונה, והיחס של קבוצה במאה שערים להוראות הרופאים לאור הסכנה בנגיף הקורונה.

    יואליש מכחיש כי במאה שערים לא התקיימו הדלקות המוניות, לדבריו, "בכל מאה שערים היו הדלקות של לפחות 30 אלף איש בכל השנים. השנה הזאת וויתרנו על הרבה, בכל מקום היו עשרים אש על הגג הדליקו נרות רקדו רבע שעה וזהו. בבתי אונגרין מתפללים בחצר אז כל השכנים יצאו. זה בעייה שיש לנו הרבה ילדים".

    לטענתו, "ההסברה לקויה במאה שערים. מאיפה לי לדעת מה אסור ומה מותר? בהתחלה היה לנו את יד אברהם ששמו מודעות, אבל עכשיו זה הפסיק". יואליש מאשים כי "אנשים נמצאים בחוץ במרכזי קניות ומסתובבים וכאן מתמקדים רק בנו".

    יואליש מסביר כי הם אינם נשמעים לרופאים, "לנו יש את הרבנים של העדה החרדית אמרו לנו להמשיך להתפלל וגם הלימוד בתלמודי התורה להמשיך והמשכנו. הרבנים ישבו עם רבנים מהדסה ומה הבעייה הזה. למאה אנשים מותר להתקהל היום אז לפני מספר ימים התקהלנו. מה הבעייה שלא הסכימו לתת לחמישים איש להתקהל מסביב המדורות? האמת היא הבעיה זה העיתונאים החרדים שמנסים כל הזמן להציק ולרדוף אותנו".

    לג' בעומר במאה שערים

    פלאש 90

    יהודה משי זהב הגיב לטיעוני קרוייס: "איזו ההיתממות של יואליש. כאילו זה לא מדורות מאורגנות, כאילו אין להם הסברה. מי שמסתובב בבתי אונגרין רואה את הקבוצה הקטנה והזויה שתולה את דגלי החמאס וחיזבאללה, והם סוחבים את כלל מאה שערים שהקורונה זה חלק מהמערכה כנגד הציונות או שזו המערכה של הציונים כנגד המאה שערים. הרי את הזוג פרוש שנפטרו כולם מכירים. הרי זרקו רכבים על הרכבים של מגן דוד".

    ח"ו אם היית הולך לרופא שלך והיה אומר לך מה לעשות, היית מתווכח איתו? הרי ביום כיפור הרופא קובע אם אוכלים או לא. יש עדיין מעל 1000 חולים בירושלים וח"ו שלא נחזור על ההתפרצות של פורים".

    קרוייס: "בקריית יואל לא היו נפטרים. ושם לא סגרו את בתי הכנסת", טוען קרויס. אלה שנפטרו ממאה שערים לא היה בגלל הקורונה. אבל אנחנו נזהרים אמא שלי לא הייתה אצלי בליל הסדר. זאת לא המצאה אבל לא כל מה שאסרו זה באמת אסור.



    0 תגובות