בקרן ההסעות חוששים: נאלץ להכפיל את מערך ההסעות

    אבי יעקב No Comments on בקרן ההסעות חוששים: נאלץ להכפיל את מערך ההסעות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגלגלים חוזרים לנוע: בקרן ההסעות מחדשים את ההסעות לתלמודי התורה ברחבי הארץ לאחר שעל פי הוראות גדולי ישראל ומשרד הבריאות ניתן להחזיר חלק מהתלמידים אל ספסל הלימודים.

    כידוע הלימודים ברחבי הארץ הושבתו עקב נגיף הקורונה וחודשו רק לאחרונה במתכונת מצומצמת. על פי הוראת גדולי ישראל שליט"א המלווים את קרן הסעות בשלב זה חזרו רק תלמידי הכיתות הנמוכות ובהמשך יחזרו גם תלמידי הכיתות הגבוהות.

    בבתי הספר של החינוך העצמאי בערי הפריפריה שבהם לומדים ילדי קרן ההסעות מדווחים בסיפוק רב על השמחה של הילדים לשוב לספסל הלימודים. "ניכר על הילדים היקרים שהם שמחים מאוד לשוב אל ספסל הלימודים" אומרים בקרן ההסעות. "הריחוק מבית הספר לתקופה כ"כ ארוכה היה להם לזרא. אנחנו מנסים לצמצם פערים לימודיים ככל הניתן".

    נזכיר כי ילדי קרן ההסעות מגיעים מבתים מסורתיים שבחלקם ההורים רחוקים משמירת תו"מ. התקופה הארוכה בה הם היו מנותקים מבתי הספר בהם מחדירים בהם תורה וירא"ש העלתה חשש כי ח"ו העבודה המרובה תרד לטמיון ללא החיבור התמידי עם המורים. פעילי קרן ההסעות בעשרות היישובים ברחבי הארץ נרתמו לטובת העניין בפעילות מאומצת מול הילדים, כשהם עושים מאמץ מיוחד להגיע בצורה אישית אל כל תלמיד ותלמיד לשאול לשלומו ולשמוע כיצד ניתן לסייע לו לחזור ללימודים פעילים.

    בקרן ההסעות מבקשים להדגיש כי לצד השמחה הגדולה בחזרת הילדים אל ספסל הלימודים מקונן חשש כבד להמשך תפעול מערך ההסעות. על פי הוראות משרד הבריאות, הוראות שנאכפות בקפדנות, כיום לא ניתן להמשיך ולהסיע ילדים כפי שהיה בעבר. כל רכב הסעות יכול להסיע כיום רק מחצית מכמות הילדים אותם הוא מותר להסיע על פי רשיונו. כך, טנדר של 10 מקומות יוכל להסיע כעת רק חמישה תלמידים ואוטובוס של 50 ילדים יוכל להסיע רק 25 ילדים בלבד.

    "כל אחד מבין את המשמעות התקציבית של דבר כזה. פירוש הדבר שקרן ההסעות צריכה להכפיל את כמות הטנדרים והאוטובוסים כדי להביא את 22,000 ילדי הקרן אל בתי הספר כדי ללמוד תורה", מסבירים בקרן ההסעות. "כולנו מבינים את המצב המיוחד שבנו אנו נמצאים בשל נגיף הקורונה שמחייב סטנדרטים אחרים בכל סיטואציה של ריבוי קהל, אבל קיים חשש גדול שלא נוכל להמשיך ולהסיע את כל הילדים".

    בקרן ההסעות מציינים כי מדובר על סכומים כסף אדירים. על פי ההערכות התוספת עומדת על כ-400 שקלים עבור כל ילד. גורמים בקרן ההסעות מביטים אל העתיד בחשש גדול. כאשר יתפחו כל כיתות הלימוד יחדיו מערך ההסעות יאלץ להכפיל את עצמו. העלויות הכבדות יבינאו לדבר אחד. סגירת קווים. מי יכול להכריע איזה קווים לסגור? מאלו ילדים למנוע אידישקייט? דיני נפשות!

    בעקבות המצב החריג יוצאים בקרן ההסעות במגבית מיוחדת ובקריאה נרגשת לתמוך במערך ההסעות הן בהוספה על הוראת הקבע והן בלקיחת עוד ילד כדי שח"ו לא נגיע למצב של ילדים שמתחננים להגיע ללמוד בתלמוד תורה תורני וקצרה ידינו מלסייע.

    בקרן יזמו את "ספר החינוך" שבו יוזכרו כל שמות התורמים לפני מרנן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א כדי שיעתירו בתפילה ובתחנונים בימים המסוגלים בערב ר"ח סיוון ובליל שבועות עבור כל המסייעים שנענו לקריאתם ולזעקתם להציל את עתידם החינוכי של עשרות אלפי ילדים מחינוך כפרני רח"ל.

    לפרטים ותרומות ניתן לפנות למוקד ההתרמה: 1700-50-66-22 ת.ד. 257 בני ברק. או בהעברה לבנק הפועלים סניף 655 מס' ח-ן: 339991. ובזכות התרומה להצלת ילדי ישראל מרדת שחת יזכו כל התורמים להצלה ולעלייה של ילדיהם הם ברוחניות ויזכו בעצמם לברכה והבטחה לנחת מכל יוצ"ח.



    0 תגובות