הקהילה היהודית שלא נפגעה מהקורונה חגגה את ל"ג בעומר במניין מצומצם

    קלמן טלר 1 Comment on הקהילה היהודית שלא נפגעה מהקורונה חגגה את ל"ג בעומר במניין מצומצם

    רבה האורתודוכסי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן נקט משנה זהירות חמור מאוד והתוצאה: 0 נדבקים בקרבי אלפי חברי הקהילה המקומית • אמש חגגו בקהילה חגיגות ל"ג בעומר במניין מצומצם ע"פ הגרלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מחודשיים לאחר שכפתה על עצמה סגר, הקהילה היהודית-אורתודקסית של מולדובה התאחדה לראשונה בחגיגות ל"ג בעומר, שנערכו בצל מגיפת הקורונה שפגעה קשות בקהילות היהודיות ברחבי העולם בכלל ובאירופה בפרט. ההילולא לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי, היתה האירוע היהודי הראשון שציינה הקהילה מאז פרוץ המשבר באירופה.

    בהוראת רבה האורתודקסי של המדינה הרב פנחס זלצמן, נכנסה הקהילה לסגר מרצון מיד כשהחלה ההתפרצות באירופה, עוד טרם נתגלו חולים במדינה המזרח אירופאית. בשבוע שלפני פורים, הורה הרב לסגור את בית הספר רמב"ם של הקהילה וגם פעילות פורים כולה בוטלה והתנהלה רק בפלטפורמות דיגיטליות.

    גם במהלך ימי הפסח, כאשר הסגר הפך לרשמי מטעם השלטונות המולדביים, לא התקיימו אירועים קהילתיים אך בפעילות הרב זלצמן חולקו לכל היהודים בעיר סלי מזון ומצרכים לחג, פעילות שאף זכתה לגיבוי ואישורי תנועה מהמשטרה ומשרד הבריאות המקומי.

    ואכן, לאור הקו התקיף שהוביל הרב זלצמן שאף מנע ניסיונות של הפרת הסגר הקהילתי ולמרות אלפי חולים מאומתים שנדבקו במדינה, הקהילה היהודית-אורתודקסית של מולדובה היא מהקהילות היהודיות היחידות באירופה שלא נמצאו בהן חולי קורונה.

    גם פעילות ל"ג בעומר נערכה תחת הוראות קפדניות. המשתתפים באירוע נבחרו בהגרלה פנימית שערכה הקהילה ורק לאחר בדיקה נוספת שנערכה ליתר ביטחון לאיתור נשאים או חולי קורונה חלילה הורשו להשתתף באירוע הקהילתי שכלל מדורה לכבודו של התנא האלוקי ופעילות יהודית כמיטב המסורת של ל"ג בעומר.

    הרב פנחס זלצמן רבה האורתודקסי של מולדובה: "כשהתבררו מימדי ההידבקות באיטליה, הגעתי למסקנה יחד עם ראשי הקהילה שאם לא נחמיר על עצמנו אנו עלולים למצוא את עצמנו נפגעים בצורה קשה מהנגיף. בזכות שיתוף פעולה של חברי הקהילה שנאלצו לבצע את הפעילות הקהילתית רק באמצעות זום ושיחות טלפון, הצלחנו בחסדי שמים למנוע כל הידבקות ותחלואה בתוך הקהילה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרגש! היתה לי הזכות לחגוג עם בני הקהילה היקרה כשנתיים ביום הגדול . יישר כח על הפעילות הנפלאה. מתגעגע.