זכאי הדיור הציבורי יהיו זכאים לאכלוס בדירות מרווחות יותר

    איתי גדסי 1 Comment on זכאי הדיור הציבורי יהיו זכאים לאכלוס בדירות מרווחות יותר

    בהנחיית שרת הבינוי והשיכון: המשרד מקדם מדיניות חדשה עבור זכאי הדיור הציבורי במסגרתה חישוב גודל הדירה לה יהיו זכאים ישתנה ותוקצה להם דירה גדולה יותר

    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרד הבינוי והשיכון נערכים ליישום מדיניות חדשה שתיכנס לתוקף תוך מספר שבועות, לפיה חישוב זכאות  לגודל דירה בדיור הציבורי יהיה על פי מפתח הקצאות חדש לפיו סלון לא יחשב יותר חדר שינה, לדוגמה זוג + ילד יהיו זכאים לדירת 3 חדרים, ולא לדירת שני חדרים כפי שהיה עד כה. המשרד נמצא כעת בשלבי הערכות ליישום הכללים החדשים.

    עם כניסתה של שרת הבינוי והשיכון לתפקידה, ביקשה השרה לערוך בחינה מעמיקה בנושאים שונים בתחום הדיור הציבורי בהם גם מדיניות הקצאת הדירות לזכאים והתאמתם למספר הנפשות. בסיום בחינת הנושא הוחלט על שינוי מדיניות באופן שירחיב את שטח המגורים עבור הזכאים כך שהסלון לא יהווה יותר חדר שינה. בהתאם לכך, ישונה מפתח ההקצאה לדירות הדיור הציבורי כך שיביא לידי ביטוי ערך החדש לפיו "סלון איננו חדר שינה", ומספר חדרי השינה יותאם למספר הנפשות בבית. המדיניות החדשה תופעל גם לגבי זכאים הממתנים כיום בתור לדיור ציבורי.

    נכון להיום, שינוי מפתח ההקצאות ישפיע על כ- 1,607 משפחות הממתינות לקבלת דירת דיור ציבורי, מהן  912 שהיו ברשימת הממתינים לדירת שני חדרים שכעת יוכלו לקבל זכאות עבור דירת שלושה חדרים ובנוסף כ-  695 משפחות שהיו זכאיות לדירת שלושה חדרים והן תהינה זכאיות כיום  לדירת ארבעה חדרים.

    העבודה על מנגנון החישוב החדש החלה בתחילת השנה ודרשה הערכות מחישובית מורכבת. עד כה חישוב הזכאות עבור זכאי הדיור הציבורי נעשה כך שחדר הסלון חושב כחדר שינה. בהתאם לכך:

    משפחה עד 2 ילדים- קיבלה זכאות לדירת 2 חדרים (כולל סלון)
    משפחה עם 3-4 ילדים- קיבלה זכאות לדירת 3 חדרים (כולל סלון)
    משפחה עם  5  ילדים ויותר- קיבלה זכאות לדירת 4 חדרים (כולל סלון)

    עם הפעלת המדיניות החדשה מפתח ההקצאות יהיה כך:

    משפחה עם 1-3 ילדים- תקבל זכאות לדירת 2 חדרי שינה וסלון
    משפחה עם 4  ילדים ויותר – תקבל  זכאות לדירת 3 חדרי שינה וסלון

    במשרד ביצעו עבודה מעמיקה במטרה לתת מענה לכלל הזכאים הממתינים לדירה כיום וזכאותם חושבה לפי המדיניות הקודמת. זכאים אלו יועברו באופן אוטומטי וללא צורך בהגשת בקשה לתור העדכני עבורם, אך ישמר להם גם מיקומם בתור הקודם וזאת עד שתתפנה דירה עבורם.

    לדוגמה: זוג + 2 ילדים הממתינים בתור לדירת 2 חדרים (לפי זכאותם הקודמת), המשרד יעביר אותם באופן אוטומטי לתור עבור דירת  3 חדרים, לתור זה הם יכנסו כאחרונים, כך שהממתינים בתור זה לא יפגעו. במקביל כאשר יגיע תורם בתור של דירת 2 חדרים (התור הקודם), הדירה תוצע להם, במידה ויסרבו מנימוק של דירה קטנה  יישארו בתור לקבלת דירת 3 חדרים בלבד.

    שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "במהלך השנה האחרונה הובלתי עבודת מטה לשינוי מפתח הזכאות למספר חדרים על פי התפיסה – סלון הוא לא חדר. סלון או פינת משפחה, הם לא מותרות. שינוי מפתח החדרים מהווה אמירה ערכית ברורה לזכאי הדיור הציבורי כי לא מגיע להם פחות", מצהירה השרה.

    ביטון הוסיפה ואמרה כי "אין שום סיבה שלילדי הדיור הציבורי לא יהיה חדר משלהם. אף ילד לא צריך לישון בסלון. תם העידן בו ההורים או הילדים בדיור הציבורי לא יכולים להזמין חברים לביתם בשל חוסר מקום מתאים. מעתה תהיה זכאות לרווחה פיזית, נפשית ומשפחתית. שינוי המדיניות הוא בשורה חשובה לאוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה ותאפשר להן איכות חיים טובה גם בהיבט החברתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שרת השיכון היקרה ,
      כל כך מרגש לקרוא את הכתבה, כל הכבוד.
      בהצלחה בהמשך הדרך .