פולמוס התנהלות המשטרה מול הציבור החרדי: שנאה או אכיפה תמימה?

    אסתי פלד 3 Comment on פולמוס התנהלות המשטרה מול הציבור החרדי: שנאה או אכיפה תמימה?

    הסערה לאחר אירועי מירון תש"פ: לאחר כניסת מקושרים וההתנהלות המשטרתית מול אדמורי"ם ואנשי מירון הוותיקים, העיתונאי יצחק נחשוני, הרב משה גפני ויהודה אבידן בשיחה מיוחדת על התנהלות המשטרה מול הציבור החרדי ואירועי לג' בעומר | האזינו

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש התקשורת יצחק נחשוני, סגן רב המשטרה לשעבר הרב משה גפני ויהודה אבידן מש"ס, בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' סביב הפולמוס הכניסה להר מירון, מול הדיווחים על כניסת מקושרים שנוכחותם על ההר לא הייתה חיונית כלל. יחד עם ההתנהלות של המשטרה מול הציבור החרדי באירועים מיוחדים ושיגרה.

    יצחק נחשוני: "כל שנה אומרים לנו שום תיאום כי אין מפקד אחד למירון ולכן זה נופל בין כל המשרדים, השנה היה מפקד אחד וזו המשטרה ועם כל זאת השוטרים לא ידעו למי יש אישור כניסה. לא ידעו מי הם האדמורי"ם שיכולים להיכנס. אתמול נתנו לכמה מאות אנשים להיכנס להר, והיום פתאום אף אחד לא יכול להיכנס. זמרים נכנסו, מקושרים וחברים של מקושרים נכנסו לציון. למה לא נתנו להורים שילדיהם נולדו בזכות רבי שמעון להגיע לחלא'קה?".

    הרב משה גפני: "המשטרה לקחה את האירוע בשיא הרצינות, הציבו אלפי שוטרים למרות שאין הרבה קהל כי לקחו את זה מאוד ברצינות. חוץ מהרגעים האחרונים שפרצו את המחסומים דבר שלא מועיל לאף אחד. ההחלטה לא לעלות להר זה של הממשלה, המשטרה רק אוכפת את ההנחיות. התנהלות המשטרה מתקיימת מעצם תפקידה לאכוף את החוק, ובחיכוך היומיומי מול האזרח".

    יהודה אבידן: "המשטרה הרוויחה ביושר את השנאה והעליהום כלפיהם, אני לא מצדיק שום הפרה, אבל כשאתה רואה את הברוטאליות של המשטרה. הדוגמא הכי טובה זו ההתנהלות של פיקוד העורף מול המשטרה בטיפול הקורונה בבני ברק. אצל החיילים אתה רואה התנהגות אנושית, אל מול המשטרה שמעולם כמעט לא ראית התנהגות אנושית מהם. תמיד רואים סרטונים קשים והמשטרה תמיד אומרת כי הנשוא ייבדק. הם צריכים לעשות הפקת לקחים".

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      באמת יש מישהו שחושב שזה אכיפה תמימה??

    2. 1

      בדרגים הגבוהים יש אולי השתדלות לתאום, השוטרים שבשטח מיישמים תרבות אחרת לגמרי של אלימות ופורקן יצרים