מעבר לאתר המותאם




1

38 ק"מ של מנהרות ו-8 גשרים: קו הרכבת ירושלים-ת"א יוצא לדרך

איתי גדסי No Comments on 38 ק"מ של מנהרות ו-8 גשרים: קו הרכבת ירושלים-ת"א יוצא לדרך

בעוד שבועיים: קו הרכבת המהיר מירושלים יגיע לתחנת תל אביב סבידור-מרכז | השר סמוטריץ: עד חודש ספטמבר קו הרכבת החשמלית יגיע עד להרצליה. לקראת המחצית השניה של השנה הבאה יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיהיו עם קיבולת גדולה יותר, אמינים ומדוייקים יותר 

10:29
05.07.20
איתי גדסי No Comments on הגננת של בתה נדבקה: השרה מירב כהן תכנס לבידוד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות מוקלטות

גם בפייסבוק

היום ברדיו

[daily-schedule schedule=1]

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה טובה לנוסעים ברכבת. החל מ-24 במאי, קו הרכבת המהיר לתל אביב יגיע עד תחנת הרכבת סבידור-מרכז (ארלוזורוב). כך הודיע היום (שני) שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

השר סמוטריץ' ערך היום את נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים (תחנת נבון) עד לתחנת תל אביב סבידור, בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר ובכירים ממשרד התחבורה והרכבת. לדברי השר סמוטריץ', עד חודש ספטמבר קו הרכבת החשמלית יגיע עד להרצליה.

שר התחבורה ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הרחב הוקדמו משמעותית, בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים. "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל", אמר השר סמוטריץ'.

לדברי שר התחבורה, מעבר לחיסכון הכלכלי בעקבות החשמול, התועלות שהנוסעים יזכו להם כבר בחודשים הקרובים יורגשו אצל כל משתמשי הרכבת: נסיעה ירוקה, שקטה, מהירה עם תוספת קרונות ותוספת שירות.

"לקראת המחצית השניה של השנה הבאה יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיעשו מהפכה עבור הנוסעים. המשמעות היא פחות תקלות ובעיות, הרבה יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת ותדירויות ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", הוסיף השר סמוטריץ'.

מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.

עם חנוכת הקו ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר ציין כי מדובר בנקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל תל אביב, באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם. "זהו הישג חשוב לחברת רכבת ישראל, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת, שכוללת החלפת צי הרכבות הקיים, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה."

לדבריו, לצד חנוכת הקו מירושלים לסבידור, החל חישמול קווי רכבת נוספים באיזור הרצליה, השרון ואשקלון, לקראת הארכת השירות מירושלים אל תחנות תל אביב אוניברסיטה והרצליה בעתיד הקרוב, והפעלת רכבות חשמליות וחדישות בקווים נוספים בעתיד. "אני מודה לעובדינו על עבודתם המסורה והמאומצת בתקופה האחרונה והמאתגרת, ומברך את נוסעי הרכבת".



0 תגובות