הח"כית החרדית הציעה: "תדרי רדיו ייעודיים ללמידה מרחוק למגזר החרדי"

    ישראל רובין 1 Comment on הח"כית החרדית הציעה: "תדרי רדיו ייעודיים ללמידה מרחוק למגזר החרדי"

    ח"כ עומר ינקלביץ בהצעה יצירתית לפתרון לבעיית הלמידה מרחוק במגזר החרדי בתקופת הקורונה: "אני קוראת למשרד התקשורת להקצות תדר ייעודי ברדיו שיהיה מוקדש ללימודים מרחוק במגזר החרדי בעידן הקורונה"

    הדיון המיוחד בוועדת החינוך בראשות ח"כ ניצן הורוביץ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך דיון היום (שני) בוועדת החינוך בכנסת בנושא הלמידה מרחוק, הציעה ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול לבן) מספר הצעות לעניין הלמידה מרחוק במגזר החרדי, שכידוע ברובו אינו מחזיק במסכים אלו או אחרים בבית.

    "בזמן שאנחנו מדברים על הלמידה מרחוק במגזר הכללי, תרשו לי להרחיב קצת על מה שקורה בתחום הזה במגזר החרדי", פתחה ינקבליץ' את דבריה. "אצל רוב החרדים אין אינטרנט וכמובן גם לא שיעורים ביישומוני וידאו. הפתרון היחיד שיש להם זה למידה דרך קווי טלפון. הפתרון הזה יצר עומס מטורף על קווי הטלפון וגרם לעלויות מופקעות עבור המשפחות, לאחר שהן חרגו מהחבילות הרגילות שיש ברשותן", אמרה ינקלביץ' לחברי הוועדה.

    "מעבר לזה", הוסיפה ינקלביץ' "בעיית המחסור במחשבים שהייתה במגזר הכללי עלתה גם במגזר החרדי רק עם טלפונים, ואף בצורה חמורה יותר. תחשבו על משפחה עם שבעה, שמונה, תשעה ילדים שכולם צריכים ללמוד מהטלפון. מה הם יעשו?".

    "על כן, אני מציעה מספר רעיונות אופרטיביים", אמרה ופרסה את הצעותיה:

    "אחד, לאחרונה אושרו רכישת מכשירים חכמים למגזר הערבי והחרדי. ייתכן מאד שהרבנים לא יאשרו להכניס אותם. אני מציעה לרכוש במקום זאת טלפונים ניידים, ולטעון בהם זמן אוויר בהתאם לזמן הלמידה הדרוש. זה ייצא יותר זול מהמכשירים ויהיה יותר מותאם לצרכים ולאופי של המגזר החרדי".

    "שתיים, אני קוראת למשרד התקשורת להקצות תדר 700 ברדיו שיהיה מוקדש ללימודים מרחוק במגזר החרדי בעידן הקורונה. מעבר לזה, התקופה הזו מראה לנו עד כמה יש צורך לבנות מערכת ממשלתית לעיתות חירום שתשמש להעברת הודעות ולמידה מרחוק, מבלי להסתמך על חברה חיצונית. מדובר בתדר ייעודי שבשגרה יהיה גל שקט ובעיתות חירום ישמש לשיעורים עבור התלמידים בלבד. תדר כזה ישמש לא רק לזמן הקורונה אלא לכל מצב חירום בו תלמידים לא יוכלו להגיע לבתי הספר".

    "הצעה נוספת היא תדר ממשרד התקשורת לקווי טלפונים כמו 054 או 052 וכו'".



    1 תגובות

    מיין תגובות