הפרקליטות: "הפרסומים מעוותים ואינם משקפים את הדברים כהוויתם"

    ישראל רובין 4 Comment on הפרקליטות: "הפרסומים מעוותים ואינם משקפים את הדברים כהוויתם"

    בפרקליטות המדינה מתייחסים לפרסום של בערוץ 13 של ציטוט מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט בפרשת הפרז ומוסרים כי "הפרסומים מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהוויתם" ומדגישים "פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית"

    מושחת או נקי כפיים? | היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאית איילה חסון בערוץ 13 חשפה ציטוט מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט עליהם חל צו איסור פרסום. על פניו, מדובר בציטוט של חמורים ביותר המצביעים לכאורה על מעשים פליליים.

    מדובר בהקלטות משיחותיהם של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והפרקליט הצבאי הראשי  לשעבר אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז המפורסמת.

    בפרקליטות המדינה התייחסו לפרסום ומסרו כי "השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, היתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו".

    בפרקליטות מוסרים כי השיחה נאסרה לפרסום בשל כך שהיא הוגדרה כ'האזנת סתר' האסורה לשימוש על פי חוק, למעט במקרים מסוימים: "במהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר".

    בפרקליטות מוסיפים כי "בניגוד לפרסומים שונים, כל הנוגעים בדבר סברו בשעתו כי אין אפשרות משפטית לפנות לביהמ"ש על מנת לעשות שימוש בשיחה במסגרת החקירה, מאחר שזו אפשרות שקיימת רק לגבי עבירות מסוג פשע חמור. החקירה לא עסקה בעבירות מסוג זה".

    "הפרסומים במהלך סוף השבוע האחרון הם מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהוויתם", מסכמים בפרקליטות המדינה, ומדגישים כי "מכל מקום, אנו שבים ומבהירים כי פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שאלה
      אם ההקלטות לא היו עליהם גם היו אומרים שהם "מעוותים ולא משקפים את הדברים כהוויתם"!?

    2. 2

      הפרסומים מעוותים?
      אין בעיה, תחשפו את ההקלטות האמיתיות, לא המעוותות
      נראה אתכם

    3. 1

      מנדלבליט הוא אדם סחיט ולכן כל חוות הדעת בכל הנושאים ובפרט בתיקי נתניהו לא שווים את הנייר שהם כתובים עליו