השגריר דנון לאו"ם: "הלווין האיראני מיועד למטרות צבאיות ולא אזרחיות"

    איתי גדסי No Comments on השגריר דנון לאו"ם: "הלווין האיראני מיועד למטרות צבאיות ולא אזרחיות"

    שגריר ישראל באו"ם דני דנון למועצת הביטחון של האו"ם: "הלווין האיראני ששוגר לחלל מיועד למטרות צבאיות ולא אזרחיות". דנון ציין בפנייתו כי גם העברת מערכות נ"ט מתקדמות ללוב מהווה הפרה של הסכם הגרעין

    דני דנון צילום: UN Photo / Manuel Elias
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע שיגור הלוויין האיראני "נור" והעברת נשק מתקדם מאיראן למדינות במזרח התיכון, שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה למועצת הביטחון בדרישה לדון בצבר הפעולות האיראניות האחרונות ולגנותן. במכתבו טוען השגריר הישראלי כי פעולות אלו מהוות הפרה של החלטת 2231 של המועצה, הנגזרת מהסכם הגרעין בין איראן למעצמות.

    "מעורבתם של משמרות המהפכה בשיגור הלווין האיראני לחלל חושפת המטרה האמיתית העומדת מאחוריו, למרות טענת המשטר על מניע 'שליו'". כתב דנון לחברות המועצה. "בנוסף, המשטר האיראני ממשיך להעביר נשק מתקדם באופן בלתי חוקי למדינות האזור, ולראייה, הימצאותן של מערכות נ"ט מתקדמות מתוצרת איראן על אדמת לוב", הוסיף דנון.

    לטענת השגריר הישראלי, "פעולות אלו מהוות הפרה של אמברגו הנשק ואיסור על פעילות איראנית בתחום הבליסטי כפי שקבעה מועצת הביטחון, ומוכיחות שוב את שאיפותיו של המשטר האיראני להשפעה אזורית".

    בנוסף, השגריר דנון ציין כי המשטר האיראני ממשיך להסיט את משאבי הסיוע שקיבל מהקהילה הבינלאומית לטובת התמודדות עם הקורונה לטובת קידום פעילות טרור.



    0 תגובות