העולם הערבי • סוריה: צילומי לווין חושפים את ההרס הרב בתקיפה

    שלמה ריזל 1 Comment on העולם הערבי • סוריה: צילומי לווין חושפים את ההרס הרב בתקיפה

    בעיראק התמנה מוסטפא אל-כאזימי לתפקיד ראש הממשלה והבטיח כי יעצור את האחראים להרג המפגינים במדינה. ראש הממשלה הקודם בן החסות האיראנית, נמלט באישון לילה לצרפת

    מטוסי F35. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    4 ימים לאחר התקיפה המשמעותית בעומק סוריה, שעל פי דיווחים ערביים התבצעה ע"י חיל האוויר הישראלי, מתפרסם צילום לווין של חברת אימג'סט אשר חושף לראשונה אחרי התקיפה במכון המחקר המדעי בא-ספירה שבחלב, מהצילום נראה בבירור כי מדובר בתקיפה קשה מאוד כנגד מכון המחקר.

    המבנה בעל צורת האות ח היה בגודל 65×85 מטר, על פי הפרסומים איראן וחיזבאללה פיתחו את פרויקט הדיוק במכון. לאחר התקיפה ניתן לראות כי מספר אולמות גדולים הושמדו כליל. וחלקים אחרים כלל לא נפגעו. מדובר בירי מדויק מאוד בעל מודיעין חסר תקדים.

    המכון למחקר מדעי בסוריה הוא מבנה מוכר מאוד, בעברו התעשייה הסורית פיתחה בו נשק כימי, שהשתמשו בו לתקיפה כנגד אזרחים במערכה המתמשכת בתוך סוריה. מדובר בתקיפה בעומק שטח האויב, האיראנים חשבו כי הם מוגנים באזור המדובר.

     

     

    עיראק: הפרלמנט של עיראק הצביע בעד הקמת ממשלה חדשה אחרי שישה חודשים, של כאוס והפגנות דמים ברחבי המדינה. ראש הממשלה החדש הוא מוסטפא אל-כאזימי, לשעבר ראש המודיעין ועיתונאי. מתוך 18 שרים שהציג לפרלמנט,  5 נדחו ויוחלפו במועמדים אחרים.

    ראש הממשלה החדש קיבל את ברכת שר החוץ האמריקני ששוחח איתו לאחר מינויו. גם איראן מיהרה לברך את ראש הממשלה החדש. יורש העצר הסעודי בן סלמאן בירך את ראש הממשלה החדש והזמין אותו לבקר בסעודיה.

    אל כאזימי כתב לאחר בחירתו: "הביטחון, היציבות והשגשוג של עיראק הם הדרך שלנו", כאזימי התייחס לדיכוי ההפגנות של קודמו בתפקיד ואמר כי יעמיד לדין את האחראים להרג המפגינים. כזכור מעל 700 מפגינים נהרגו בעיקר על ידי המיליציות האיראניות.

    בתוך כך, בעיראק מדווחים כי ראש הממשלה הקודם אדל עבדול-מהדי הנתמך ע"י האיראניים והאחראי על הטבח במפגינים בעיראק, חושש לחייו בעקבות השלטון החדש, וברח באישון לילה במטוסו הפרטי לצרפת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה הוא ברח לצרפת שיברח לתל אביב שם ישמרו עליו מצוין