גנץ ביקש: "אל תפרסמו את המלצתי"; בית הנשיא: "מחויבים לשקיפות"

    איתי גדסי 1 Comment on גנץ ביקש: "אל תפרסמו את המלצתי"; בית הנשיא: "מחויבים לשקיפות"

    יו"ר כחול לבן ניסה להמנע מפירסום כתב המלצתו על ראש הממשלה נתניהו להרכבת ממשלה, אך בבית הנשיא סירבו לבקשתו והבהירו כי מחובתם לפרסם את כתב הממלצה | במכתב שצירף הבהיר גנץ כי נאות להצטרף לממשלה בראשות נתניהו אך "בנסיבות מיוחדות אלה"

    צועד לבחירות | בני גנץ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החתימה על ההמלצה לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש מהליכוד ומבית הנשיא שלא לפרסם את ההמלצה על נתניהו, עליו מתנוססת חתימתו. אולם בבית הנשיא סירבו לבקשתו וציינו כי מחובתם לפרסם את כלל מסמכי החתימות למען עיקרון השקיפות.

    אל מסמך ההמלצה של גנץ שנשלח אל נשיא המדינה ופורסם כאמור, צירף גנץ מכתב נימק לנשיא המדינה את בקשתו להמליץ על נתניהו ואת כוונתו להצטרף לנתניהו להקמת ממשלת אחדות.

    "מכתבי זה נלווה לבקשה שהועברה אליך על ידי בהתאם לחוק יסוד הממשלה להטיל את התפקיד להרכבת הממשלה על חה"כ בנימין נתניהו", כתב גנץ. "הבקשה כאמור נועדה לאפשר את הקמתה המיידית של ממשלת חירום ואחדות לאומית, בהובלת סיעות הליכוד וכחול לבן ובשיתוף סיעות נוספות".

    גנץ הוסיף וכתב כי "כידוע לך היטב, מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי רחב ממדים עקב התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף למשבר פוליטי מתמשך אשר הוביל לשיתוק ממשלתי חמור, ולשסעים חברתיים עמוקים".

    "בנסיבות מיוחדות אלה", הבהיר יו"ר כחול לבן "אני סבור כי הקמת ממשלה במבנה שסוכם בין חבר הכנסת בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ (ממשלת חילופים פריטטית) היא הצעד הנכון והנדרש למען אזרחי ישראל וטובת המדינה".

    המלצתו של גנץ

     

    המכתב שצירף



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אהבתי שמפרסמים שלא רצה לפרסם.