- רדיו קול חי - -

שר המשפטים האריך את מצב החירום בבתי המשפט

שר המשפטים, אמיר אוחנה, חתם היום (חמישי) על התקנות המאריכות את מצב החירום בבתי המשפט, בתי הדין לעבודה, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובבתי הדין השרעיים עד ליום 17 במאי 2020 – וזאת במטרה לאפשר למערכת המשפט להיערך באופן מיטבי לחזרה מלאה לשגרה.

ההחלטה התקבלה לאור מכתבו של מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל אשר נשלח על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובו צוין, בין היתר, כי חזרה למתכונת שגרה לאלתר – לא תאפשר את קיומם הסדיר של דיונים בעניינם של עצורים ואסירים, וכן שחזרה מלאה לשגרה אינה אפשרית עדיין נוכח הצורך לעמוד בהוראות ה"תו הסגול".

לפיכך, ובשל הצורך להמשיך לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ובהתייעצות עם כל הגורמים הרלוונטים לרבות לשכת עורכי הדין, הסנגוריה הציבורית הארצית והפרקליטות – הוחלט כי מצב החירום יוארך בשבעה ימים.

במקביל, ובהתאם להודעתו של מנהל בתי המשפט על דעת הנשיאה חיות, יורחבו באופן משמעותי סוגי העניינים בהן מערכת המשפט תוכל לדון – כך שבמרבית הערכאות תוחזר הפעילות באופן כמעט מלא – באמצעות הודעת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה והודעת מנהל בתי המשפט אשר צפויות להתפרסם בזמן הקרוב.

בתוך כך הוחלט כי בשבעת הימים הללו ההוראה הקבועה בתקנה 4 לתקנות שעניינה "הארכת מועדים" לא תחול על בתי המשפט, על בתי הדין לעבודה ועל יתר הערכאות. משמעות הדבר היא כי לא תהיה הארכת מועדים מכוח מצב החירום המיוחד.

יודגש כי מצב החירום המיוחד בלשכות ההוצאה לפועל לא הוארך מן הטעם שלשכות ההוצאה לפועל ערוכות לחזור לפעילות מלאה ולהעניק שירות לציבור בכפוף למגבלות ולהנחיות משרד הבריאות.