- רדיו קול חי - -

סמח"ט בנימין בריאיון לקול חי: "אנחנו משטחים את עקומת הטרור"

אל מול כיכר רמאללה, כשברקע דגל פלסטינאי גדול מימדים, עומד סא"ל שמעון בן זכריה סגן מפקד חטיבת בינימין ואומר "העיר הזו שהייתה בירת הטרור וממנה יצאו הוראות לפיגועים רבים היא מבחן בשבילנו. אנחנו עושים הכל בלילות ובימים כדי שהטרור לא ירים ראש ושיגרת הקורונה שנכפתה עלינו לא תניח את כולנו על זרי הדפנה. אסור לחשוב שהטרור פסק" מבהיר סמח"ט בנימין.

בן זכריה קיבל את תפקיד הסמח"ט לפני כחצי שנה ומאז הוא לומד את השטח "קבלתי לידי ולפיקודי, שתי יחידות מעולות. גם את גדוד 97 'נצח יהודה' וגם את גדוד 'חרוב' שעלה מפעילות בעזה ויחד עם כוחות נוספים שפועלים בשטח, אנחנו משטחים ככל שאפשר את הטרור".

הריאיון עם סמח"ט חטיבת בנימין שמעון בן זכריה על רקע העיר רמאללה:

 

הוא מוסיף ומגלה פרט מעניין מאוד, "רק לפני מספר שבועות עצרנו את החוליה שניסתה לבצע פיגוע באצטדיון טדי. בנוסף אנחנו היינו אלו שרדפו ועצרו את חוליית הרצח שהביאה למותה של רינה שנרב הי"ד וגם מנענו פיגועים רבים על הציר".

כתבנו קובי פינקלר בסיור עם הסמח"ט בגזרה:

 

סיור עם הסמח"ט בשטח מלמד עד כמה הגיזרה נפיצה. נסיעה של כמה דקות ממפקדת החטיבה ואנו במחסום פוקוס. מחסום שידע פיגועים לא מעטים. כדורי המחבלים עדיין נשארו על הזכוכית המשוריינת. עכשיו שיפצו שם הכל. הקימו פילבוקס מודרני, בנו עמדות מתקדמות והמעבר לראמללה שוקק חיים.

סמח"ט בנימין מסביר על שינויים שנערכו במחסום "פוקוס":

 

"גם בימים אלו של הקורונה אנחנו ממשיכים במעצרים עם על המיגון הנדרש. רק לאחרונה פעלה בגיזרה יחידת יהלו"ם של ההנדסה כדי לפשוט על מקומות מסתור שבהם יוצר והוסתר נשק בלתי חוקי. כל הפעילות היתה תחת מעטה של מיגון אומר סא"ל בן זכריה.

לדבריו, "דווקא המשבר של הקורונה מביא לשיתוף פעולה טוב והדוק יותר עם הפלסטינאים. אנחנו לא מוותרים על שום מעצר או מניעת פיגוע בצל האמירה שיש קורונה. ממשיכים בכל הקצב ובכל העצמה עם כל הכוחות שעומדים לרשותנו".

סמח"ט בנימין מסביר על התיאום בין צה"ל לרשות, בריאיון שנערך בחלקו בפאתי העיר רמאללה:

 

עמדת הפיליבוקס והמחסום המשודרג:

 

הצומת ומצבת הזיכרון לפיגוע הדמים: