לא נתפס: הסיפור על הקורונה בת"ת שפשוט לא היה

    עמית דניאל No Comments on לא נתפס: הסיפור על הקורונה בת"ת שפשוט לא היה

    אמש, כמו אש בשדה קוצים, רצה השמועה כי באחד מבתי הספר החרדיים בירושלים, נשלח ילד על ידי אמו ללימודים, חרף היותה חולת קורונה | אתר קול חי ירד לחקר האמת וגילה תמונה שונה לחלוטין

    אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק בקורונה ומתווה הקפסולות. בימים האחרונים מתחילים מוסדות הלימוד להחזיר, אט אט, את הלימודים על פי מתווה הקפסולות של משרדי החינוך והבריאות. המתווה, בהתאם להחלטת הממשלה, פועל בזהירות מירבית תוך הקפדה על כל הכללים הנדרשים על מנת להימנע מהדבקה בקרב התלמידים.

    אחד מן המוסדות שנטל על שכמו את האחריות לפתיחת שעריו בהתאם להוראות הוא תלמוד התורה "נתיבות שלמה" בירושלים, בו קיימות גם 'כיתות מקדמות' בהם משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. המוסד החזיר את הלימודים בכיתות המקדמות כבר בשבוע שעבר, בהתאם להוראות משרד החינוך שהקדים את שובם של המסגרות המיוחדות בשל הצורך הרב של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים.

    אלא שאתמול (שלישי) נטען כי ילד בכיתות המקדמות נשלח לבית הספר עם הצהרה החתומה על ידי אמו, על אף שהאם היתה מאובחנת כחולת קורונה ולא זו אף זו אלא שלפי הפרסומים השונים, הילד עצמו היה עם חום גבוה.

    מבירור מעמיק שערכנו, כאן באתר קול חי, עולה כי הפרסום שגוי מיסודו. הילד לא היה עם חום גבוה בשום שלב והאם לא חתמה על ההצהרה חרף היותה חולה בקורונה. הסיפור המלא כפי שעולה משיחות עם גורמים בכירים בבית הספר.

    "אנחנו בשבוע שעבר פתחנו את הכיתות המקדמות. ביום שני שעבר הגיע הילד בהסעה, לבד ללא האם, עם ההצהרה מאמו. מנהל בית הספר היה בשער בית הספר ובדק חום לתלמידים. הילד נבדק על ידו ונמצא ללא חום וכשהוא ממוגן לפי ההוראות", אמר הגורם.

    "ללא קשר, לאחותו של הילד היו כאבים חזקים בשן והיה לה דלקת. הם נסעו לבית החולים 'שערי צדק' בעיר, שם דרשו מהם טרם קבלת הטיפול בשן, לעבור בדיקת קורונה. האם והבת עברו בדיקה ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה לאחר מספר שעות. זה היה ביום שלישי בצהריים. ביום רביעי היה יום העצמאות ולא היו לימודים. ביום חמישי התקשרה האם ועדכנה אותי שהילד עובר בדיקת קורונה. עדכנתי את משרד הבריאות והם אמרו, עד שאין תשובה לגבי הילד, אתם ממשיכים כרגיל. אתם שמרתם על ההוראות, שני מטר, הילד נחשף רק לקפסולה שלו. תמשיכו כרגיל".

    "ביום ראשון בבוקר, האם התקשרה ועדכנה שהילד אובחן כחולה קורונה. אנחנו נקטנו במשנה זהירות וכבר שהילד עבר בדיקה, עוד לפני שהתוצאות הגיעו ואפילו שמשרד הבריאות אמר שאפשר להמשיך, הוצאנו את שני התלמידים הנוספים, את המחנך ואת המלווה לחופשה", אומר הגורם, "מה שכואב פה זה בעיקר שהפכו את האמא לחסרת אחריות. זה פשוט לא נכון. היא בלי תסמינים עד לרגע זה, על אף היותה מאובחנת. לולא הצורך בטיפול בדלקת של הילדה, הם לא היו נדרשים לעשות בדיקה. האם נהגה באופן שקול ואחראי לכל אורך הדרך".



    0 תגובות