ראה"מ ספד לרב נחום רבינוביץ זצ"ל: "איש אשכולות, תלמיד חכם עצום"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ ספד לרב נחום רבינוביץ זצ"ל: "איש אשכולות, תלמיד חכם עצום"

    הלך לעולמו הרב נחום רבינוביץ זצ"ל, ראש ישיבת "מעלה אדומים" ומזקני רבני הציונות הדתית. בין באישים ספדו לרב היה גם נשיא המדינה כ: "הרב היה בבחינת "ארי עלה מבבל"

    הרב נחום רבינוביץ זצ"ל צילום: Hadas Parush/Flash90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלך לעולמו הרב נחום רבינוביץ זצ"ל ראש ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים ומזקני רבני הציונות הדתית והוא בן 92 שנים. בהודעה שיצאה מטעם הישיבה נכתב: "אוי לנו כי הושברנו, ונצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הא-להים, ביום מר ונמהר, המומים וכואבים, מורנו ורבינו הגאון הרב נחום אליעזר רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, נפטר. ברוך דיין האמת".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב ואמר: "אני דואב על פטירתו של ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב פרופ' נחום אליעזר רבינוביץ׳. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש למסור תנחומים כנים למשפחתו ולתלמידיו הרבים.

    הרב רבינוביץ' היה איש אשכולות – תלמיד-חכם עצום, פוסק הלכה בולט ובעל השכלה במדעים. הרמב"ם שימש בעבורו דגם של משכיל יהודי המשלב תורה וחוכמה.

    אהבת ארץ-ישראל הביאה את הרב רבינוביץ' לישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים, שבה טיפח בני תורה המשרתים בצה"ל.

    מנהיגותו הרוחנית התאפיינה במזיגה של נאמנות להלכה ורגישות חברתית. תחום הגיור היה קרוב ללבו, והוא ביקש לקרב רחוקים. יהי זכרו ברוך".

    גם נשיא המדינה ספרד לרב וכתב: הנשיא ריבלין: "‏הצטערתי לשמוע על פטירתו של הגאון הרב נחום אליעזר רבינוביץ זצ"ל. הרב היה בבחינת "ארי עלה מבבל". הוא חינך תלמידים לאלפים והקים בית מדרש מפואר. אדם עדין נפש וחד כתער. איש שתורה ומדע, ספרא וסייפא היו לחם חוקו. תנחומי העמוקים למשפחתו ותלמידיו".

     



    0 תגובות