מרגש: 9 שנים של מריבות הסתיימו בסליחה ובאירוסין • הסיפור המלא

    דוד קליגר 7 Comment on מרגש: 9 שנים של מריבות הסתיימו בסליחה ובאירוסין • הסיפור המלא

    במשך 9 שנים כעסו שני חברים אחד על השני בגלל ריב ישן ועקוב מדם ביניהם שאותו גרם להם אחד מחבריהם, השניים נותרו רווקים מבוגרים במשך השנים, לאחרונה אחרי שהתגלה להם חלק נוסף בסיפור המריבה עליו הם לא ידעו שגרם להם סוף סוף להשלים אחד עם השני, אחד מהם גם התארס • הסיפור המלא בלעדי ל'אתר קול חי'

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכל התחיל אי שם בשנת תשע"א באחת הישיבות הקטנות החסידיות הטובות בארץ (כל השמות המלאים שמורים במערכת), יצחק היה מה שנקרא 'ילד הכאפות' בישיבה שסבל הצקות תמידיות בכל צורה אפשרית, לחברותא שלו בישיבה קראו חיים, חיים תמיד הגן על יצחק ככל שיכול היה עד אותו יום, בו ניגש אליו אפרים ה'חברה'מן' של הישיבה ואמר לו בוא נתעלל קצת ביצחק, עצם קיומה של החברותא הזו היתה לצנינים בעיניו של אפרים שניסה להפריד אותם בכל דרך, אפרים פנה בלשונו החלקלקה לחיים ואמר לו בוא נעליל על יצחק איזו עלילה עסיסית כזו שכולנו נהנה ממנה בהפצתה, חיים שמע את הדברים ונחרד והזהיר את אפרים מלעשות זאת, אפרים כששמע זאת הגיב, אם אתה לא משתף איתי פעולה אתה תסבול והלך. למחרת כל הישיבה היתה כמרקחה, וזאת כי נפוצה השמועה בה כביכול נודע שחיים סיפר לאפרים שליצחק ישנם עיתונים שאין רוח חכמים נוחה מהם תחת מיטתו, יצחק בא בדמעות לחיים ושאלו מדוע עשה זאת, אך חיים אמר אני לא אמרתי שום דבר הכל עלילה של אפרים, אך יצחק התקשה להאמין לחיים וכך נהרסה החברותא ולא רק שנהרסה אלא יצחק נשלח לביתו למשך חודש מהישיבה, יוחנן וישראל היו החברותא שישבו מאחורי חיים ויצחק והם ראו את כל התנהלות הסיפור מראשיתו ועד סופו והם ידעו כי יש כאן עלילה נוראית אך פחדו של אפרים נפל גם עליהם והם פשוט בחרו לשתוק.

    אחרי חודש חזר יצחק אל הישיבה כשהמריבה בינו לבין חיים נמשכת לאורך הרבה זמן כך שאפילו אנשי הצוות הרימו ידיים, באיזה שהוא שלב בחיים נפרדו דרכיהם כל אחד המשיך בחייו אך הכעסים והצלקות נותרו בעינם, כשהמכנה המשותף היחיד של כל הנוגעים בדבר הוא שכולם עברו כבר את גיל 25 והם עדיין לא זכו להינשא ונותרו רווקים, כשידוע הדבר שלהיות בחור חסידי רווק מתבגר זה לא דבר קל.

    אחד מהמעורבים בסיפור מספר ל'אתר קול חי' כי – ממש לפני כשבועיים בשלהי חודש ניסן תש"פ צעד לו ישראל ברחובה של עיר ופגש לשמחתו את חיים, ישראל נזכר באותם מריבות ושאל את חיים מה קורה עם זה ואולי הם כבר השלימו? חיים מיהר מיד לומר 'עזוב אותי מהסיפור הזה איני רוצה לשמוע עליו'. או אז אמר ישראל בליבו אולי עכשיו זה הזמן לחשוף את אותו סוד נורא שאני מסתיר כבר 9 שנים ולגלות אותו לגיבורי הסיפור ולגמור את הסאגה, וכך בין סבב טלפונים קשה ומורכב מצליח ישראל לגרום לשניים לשוחח והוא מספר להם כי הסיפור עליו נבנתה המריבה שלהם הוא 'פייק ניוז' טהור שהוא ראה איך הוא קורה במו עיניו ואוזניו וכי הגיע הזמן להשלים למרות משקעי העבר, השניים משלימים וקובעים להיפגש.

    תחילתו של הפי אנד: לפני יומיים באמצע הלילה מקבל ישראל טלפון נרגש מיצחק שמספר לו כי סגר 'ווארט' וכי במוצ"ש הקרוב יתקיימו האירוסין, וכי הוא לא יודע אם בקשת הסליחה היא זו שגרמה לשידוך לקרות אבל בטוח לו שאת דרכו החדשה הוא מתחיל בצורה נקיה וטהורה עם הרגשה טובה, וכעת לא נותר אלא לאחל לשאר 'המעורבים' בסיפור שיזכו גם הם לזיווג הגון בקרוב.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מרגש ביותר אין מילים זה מזכיר לי את הסיפור שהיה בישיבה שלי בדרכי אבותינו ישיבה שנסגרה לפה 5 שנים …

    2. 6

      מזעזע ומחריד, וגם מרגש ומשמח… אני מקוה שאפרים חזר בתשובה מאז.. שיזכה לתשובה ולתיקון. ה' ירחם ויציל..

      1. וודאי שחזר בתשובה

    3. 5

      יש לי כמה נקודות
      א. סיפור מטורף וזה מחזק מאד
      ב. אני מרגיש שאני ואחרים מי שקורא את הסיפור הזה חייב לפרסם את זה.
      ג. על זה נאמר גדול השלום.
      ד. הלוואי שיפרסמו את זה בכל מקום אפשרי שיכול להיות כי זה בטח מונע מאפרים גם כן להתחתן יכול להיות כי הקב"ה מדקדק אם הצדיקים כחוט השערה ….

      1. קשה לי להאמין לסיפור. מה יצחק, השה התמים, קרבן העלילה, אשם במשוגותיהם של "חבריו" חיים – הפתי יאמין לכל דבר – וה'חברה'מן' אפרים?
        לאפרים "הגיבור" הראשי מגיע עונש נורא, ולחיים הפתי – עונש קטן ממנו, אבל מה יצחק אשם בכלל? בגלל שלא מחל לצמד הרשעים חיים את אפרים?! אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו! מי יוכל לשער מהי צלקת נוראה זו בלבו של נער תמים כיצחק?

        1. קשה להאמין לפרשנות, יתכן שהסיפור היה, אך להחליט מי נשאר רווק בגלל מה… בזה אתה צודק

        2. מאוד יכול להיות שהסיפור היה, כבר היו דברים מעולם, מה שנכון זה שקשה להאמין לפרשנות, מי נביא וידע מי נשאר רווק ולמה? רק גדול יכול להכריע בזה, ואתה צודק בהחלט