- רדיו קול חי - -

פרופ' לָס בריאיון יוצא דופן על מגיפת הקורונה: "לא היה כאן כלום"

צילום: צילומסך חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' יורם לס התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ובדבריו הלא שגרתיים מסביר את דעתו על המגיפה, לדבריו,  "הייתי אומר אם נישאר בבית בישראל, לפני שנדון על העולם, מי שכוסס ציפורניים ומחכה לגל השני קודם כל שיוכיח שהיה כאן משהו – לא היה כאן כלום. באזור המזה"ת הנגיף כלל לא התעניין באזור".

פרופ' לס מביא את שוודיה כהוכחה, "שעשינו סגר אמרו שאנחנו רוצים להוריד את קצב ההדבקה. המטרה הייתה למנוע התמוטטות של בתי חולים. בשוודיה התמותה שם קשה, יש שם תחלואה כבדה ומיליון פליטים, אבל שים לב שם לא היה סגר. אבל להפתעתך בתי החולים לא התמוטטו בכלל. התאוריה התמוטטה וזה הכל קשקוש".

לס טוען כי טבלאות הנפטרים מהקורונה נופחו ושיקרו את הציבור, "המספר היחידי האמיתי זה כמה מתו בכלל מכל הסיבות. כי שאומרים שמתו 10 אלף מקורונה זה שקר. הם לא מתו מהקורונה אלה מתו מסרטן, דמנציה, התקפי לב וכו החליפו פשוט את הסטיקר. מספר הנדבקים תלוי במספק הבדיקות ייבדקו בבני ברק יהיה יותר אם בתל אביב יהיה פחות זה שקר".

לס חוזר על טיעונו כי מדובר במגיפה בסדר גודל של שפעת קשה, "תסתכלו בטבלאות תראו שמתו פחות אנשים מהחודש שעבר המקביל לו בשנה שעברה. במגיפת הקורונה כמות האנשים הכללית שמתה האירופה היו כמו במגיפת השפעת הקשה באירופה שהייתה לפני כשנתיים".