פרופ' לָס בריאיון יוצא דופן על מגיפת הקורונה: "לא היה כאן כלום"

    אסתי פלד 6 Comment on פרופ' לָס בריאיון יוצא דופן על מגיפת הקורונה: "לא היה כאן כלום"

    פרופ לס שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, בריאיון מיוחד למהדורה המרכזית טוען כי מגיפת הקורונה הא בסף הכל כמו שפעת קשה, "נתוני הפטירה משפעת קשה באירופה לפני שנתיים – זהים למספר הנפטרים בתרופת הקורונה"

    צילום: צילומסך חדשות 13
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' יורם לס התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ובדבריו הלא שגרתיים מסביר את דעתו על המגיפה, לדבריו,  "הייתי אומר אם נישאר בבית בישראל, לפני שנדון על העולם, מי שכוסס ציפורניים ומחכה לגל השני קודם כל שיוכיח שהיה כאן משהו – לא היה כאן כלום. באזור המזה"ת הנגיף כלל לא התעניין באזור".

    פרופ' לס מביא את שוודיה כהוכחה, "שעשינו סגר אמרו שאנחנו רוצים להוריד את קצב ההדבקה. המטרה הייתה למנוע התמוטטות של בתי חולים. בשוודיה התמותה שם קשה, יש שם תחלואה כבדה ומיליון פליטים, אבל שים לב שם לא היה סגר. אבל להפתעתך בתי החולים לא התמוטטו בכלל. התאוריה התמוטטה וזה הכל קשקוש".

    לס טוען כי טבלאות הנפטרים מהקורונה נופחו ושיקרו את הציבור, "המספר היחידי האמיתי זה כמה מתו בכלל מכל הסיבות. כי שאומרים שמתו 10 אלף מקורונה זה שקר. הם לא מתו מהקורונה אלה מתו מסרטן, דמנציה, התקפי לב וכו החליפו פשוט את הסטיקר. מספר הנדבקים תלוי במספק הבדיקות ייבדקו בבני ברק יהיה יותר אם בתל אביב יהיה פחות זה שקר".

    לס חוזר על טיעונו כי מדובר במגיפה בסדר גודל של שפעת קשה, "תסתכלו בטבלאות תראו שמתו פחות אנשים מהחודש שעבר המקביל לו בשנה שעברה. במגיפת הקורונה כמות האנשים הכללית שמתה האירופה היו כמו במגיפת השפעת הקשה באירופה שהייתה לפני כשנתיים".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      עובדה היא שבתי החולים בארה"ב כן התמוטטו. כמו"כ אי אפשר להשוות בין מהירות וזמינות ההדבקה של הקורונה לשפעת רגילה. מעולם לא מתו כ"כ הרבה יהודים חרדים בארה"ב בזמן כ"כ קצר ואי אפשר לחלוק על הנתון הזה. לא חכמה לבוא כשרואים את הסוף לפנינו ולומר "לא היה כאן כלום"… זה היה יכול להיות אחרת לחלוטין. זה שה' הוציא אותנו ידי חובת קטסטרופה בפחדים וסגר ונזק כלכלי בעיקר ופחות מתו אנשים (למרות שכל אדם שהלך כ"כ משמעותי והחסר שלו כואב מאוד מאוד), לא אומר שלא היה יכול להיות הרבה הרבה יותר גרוע- ובמדינות רבות בעולם זה אכן כך!!! העובדה שבחסד ה' התחלנו סגר צעד אחד לפני הצילה אותנו ממגפה מטורפת וקשה לחלוק על הנתון הזה.

    2. 5

      ככה זה שמזדקנים

    3. 4

      מצחיק מאוד מענין מאיזה מחלה הוא סובל?

    4. 3

      מענין שבזמן כל כך קצר,
      יש אשה אחת שישבה שבעה בתוך פחות מחודש על אמא שלה, על אח שלה ועל בעלה
      ובניו יורק נפטרו סב, אב, ונכד
      ומשפחת פרוש ישבה שבעה על זוג הורים לא מבוגרים בכלל
      ואשה אחת מלייקווד ספרה שבכתה של הבן שלה יש כמה וכמה ילדים שהתיתמו או מאבא או מאמא
      ועוד ועוד אנשים צעירים שנפטרו
      מעניין, אף פעם לא שמעתי ספורים כאלו…
      סתם בן אדם מסובב, לא מבינה למה מביאים את הקשקוש שלו ברדיו

    5. 2

      הבן אדם חולה במשהו זה בטוח, ועוד יותר בטוח שבמחלת נפש ובוא נראה שאם הוא ידבק מה הוא יגיד…