איש אמונם של גדו"י, ד"ר הרט: "אם הילד לא נשמר שיישאר בבית"

    אסתי פלד No Comments on איש אמונם של גדו"י, ד"ר הרט: "אם הילד לא נשמר שיישאר בבית"

    האיש שאחראי על מתווה החזרה ללימודים במגזר החרדי על דעת גדולי ישראל, ד"ר משולם הרט בריאיון ראשון ומיוחד ל'מהדורה המרכזית' מסביר את ההחלטות המיוחדות לתלמודי התורה והישיבות הקטנות, ומבהיר: "אם בדרך שהילד הולך אנשים לא נשמרים – שיישאר בבית"

    צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר משולם הרט האיש שסייע בידי גדולי ישראל בכל הליך החזרה לשגרת הלימודים במגזר החרדי, התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התיחחס למתווה שגובש על דעת גדולי ישראל בעזרתו, "אני לא יודע מה התוכנית לעתיד. אך מה שדיברנו בשבוע האחרון, זה על הבחורים שיושבים כבר מעל חודש בבית והם משועממים ויש סכנה לירידה ברמה הרוחנית. אנחנו משתדלים לחזור לשגרה לאט לאט שיוכלו ללמוד ולהיות מוגנים מבחינה בריאותית".

    על הסדר יום החדש בישיבות הקטנות מסביר ד"ר הרט: "בחור בישיבה קטנה בסדר היום הנורמלי זה תפילה ארוחת בוקר וסדרים. ביטלנו את התפילה בישיבה והארוחת בוקר. בשיעורים תהיה הפרדה של 2 מטר אחד מהשני. הכובע והחליפה תמיד ליד הבחור. אח"כ חוזרים הביתה לתפילה וארוחה. אח"כ שוב חוזרים לשיעורים.

    בנוסף המלצתי שבין המגיד שיעור לתלמידים תהיה מחיצה שקופה שתפריד בינו לבין התלמידים. הוירוס הזה יכול לקפוץ למרחקים גדולים ובכדי שהר"מ יהיה בטוח עשינו כך".

    ד"ר הרט מבהיר, "ביקשנו מהישיבות שיקפידו על ההיגיינה, שהישיבה תהיה נקייה מאבק ושאר דברים שצריכיפ ניקיון וכלי הנושא של הסינטרייה".

    האם יש מקום לחשש ההורים להחזיר את הילדים ללימודים? האם לא יכולה להיות התפרצות נוספת? "כמו שהקדמתי אין לנו תעודת ביטוח לגבי ההתקפה הבאה של הוירוס זה הרע במיעוטו. אני התבקשתי לדבר עם מקום מסויים בשכונה אחץ הנמצאת בסמוך לישיבה ששם לא שומרים על הכללים, ולא שמים מסכות, אמרתי להם שאם הבחור צריך להגיע לישיבה והוא נוסע באוטובוס עם אנשים שלא שומרים על עצמם עדיף שלא יגיע לישיבה" מורה ד"ר הרט בנחרצות.

    ד"ר הרט מרחיב ומסביר כי "אחת הסיבות שלא התחלנו את הלימודים עם הכיתות הנמוכות כי ילד קטן בכיתה א' שחוזר הבייתה הולך ברחוב ונוגע בכל מה שמבריק ובכך ואוסף בדרך את כל הוירוסים ולמחרת מביא אותם לכיתה. לכן לא רצינו שזה מה שיהיה. אנחנו רוצים שההורים ישמרו על הילדים שלהם גם בדרך הבייתה".

    בסיום הריאיון שב ומבהיר ד"ר הרט: "מי שמפחד לא חייב לבוא ללמוד. אם הם מפחדים שלא יישמר או שלא ישמור שלא יילך וילמד דרך הטלפון".

     



    0 תגובות