"הקב"ה סיבב שאגיע לכאן כדי לסייע לשוהים במלון במזון ואוכל" • ראיון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "הקב"ה סיבב שאגיע לכאן כדי לסייע לשוהים במלון במזון ואוכל" • ראיון

    מפקד וקמב"ץ זק"א לכיש יוסי לנדא השוהה במלון חולי קורונה לקול חי: "כנראה שהקב"ה סיבב שאגיע לכאן כדי לעזור ולסייע לאנשים השוהים כאן במזון ואוכל"

    יוסי לנדא
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתקופה זו שכל העולם כולו נמצא תחת מגיפה ומשבר הקורונה, בישראל ב"ה מס' החולים אמנם לא מועט כמו גם מס' הנפטרים מהמגיפה אך בחסדי ה' יש מס' גדול של מחלימים. במקביל ישנם מס' בתי מלון שהוסבו עבור חולי קורונה  לשהייה במקום, להחלמה מהנגיף ולהתרחק מסביבת אנשים אחרים שלא יידבקו.

    אחד המלונות בהם שוהים חולי קורונה הוא מלון דן פנורמה בת"א. אחד האנשים השוהים במקום הוא מפקד וקמב"ץ זק"א לכיש ר' יוסי לנדא, איש חסד בכל רמח אבריו ושסה גידיו.

    יוסי לנדא אובחן כחולה בנגיף והגיע לנלון ביום ראשון שעבר [ב' באייר] . הוא מספר לקול חי על מה שקורה במלון, ועל הראייה שלו שנשלח למקום כדי לעזור לאנשים אחרים.

    אתה יודע ממי נדבקת?: "כן. במהלך חוה"מ פסח הייתי בהחייאה באשדוד, יחד איתי היה רופא בהחייאה, הרופא לא ידע כי הוא חולה בנגיף (רק אחר מס' ימים אובחן) וכך נדבקתי ממנו. יום חמישי לפני שבוע וחצי קיבלתי תשובה חיובית לבדיקה, ואז אמרו לי שצריך ללכת למלון שבו שוהים עוד חולי קורונה, בגלל שיש לי גם בעיות רקע הסכמתי ללכת שם, יש שם השגחה רפואית".

    "ביום ראשון שעבר הגעתי למלון כשאני מצוייד מהבית באוכל. במלון קיבלו אותי מאד יפה. לא ציפיתי למלון של 5 כוכבים. כשנגמר לי האוכל שהבאתי מהבית ירדתי למטה לקבל את האוכל שלהם. אני מסתכל על האוכל החם ורואה שתאריך הייצור עבר לפני 3 שבועות, הגבינות שהביאו פג תוקפן לפני כשבועיים, אוכל בחמגשיות סגורות שבתוכם עפים ייצורים משונים. תאבון לא היה וכך היה האוכל שם. להתלונן לא היה למי. התלוננו, לא שזה עזר. אגב". אומר לנדא "מהידוע לי במלונות אחרים המצב הרבה יותר טוב מבחינת ארוחות והמזון".

    "הגיע יום שישי אנשים רוצים אוכל חם לשבת להרגיש קצת משהו מהשבת, אנשים רצו לקבל משהו מהמשפחות שלהם. אך הודיעו כי לא ניתן להכניס אוכל מבחוץ כלל. אגב, בניגוד למקומות אחרים שנתנו זמנים להביא במרוכז ואז חילקו לשוהים במקום. בגלל שאני עם מחלות רקע – סכרת הבן שלי הביא אישור מהרופא שאני צריך אוכל מיוחד".

    "לא נתנו לו להכניס אוכל מבחוץ על אף אישור הרופא. לאחר ויכוחים הם הסכימו לאשר את הכנסת האוכל עבורי. אנשים רצו אוכל חם- ארגון זק"א התארגן שעה לפני שבת עם 4 פלטות גדולות עבורינו, אך כשהגיעו לא נתנו אישור להכניס את הפלטות , וכך אכלנו בשבת אוכל קר".

    "אתמול (ראשון) קיבלנו הודעה שאפשר להכניס אוכל מבחוץ בין השעות 8 עד 10 בבוקר. זה לא רלוונטי מבחינת אנשים , המשפחות גרות רחוק והזמן צפוף מאד להביא אוכל בשעה מוקדמת. אתמול למיטב ידיעתי אומר לנדא פינו 2 ילדים לביה"ח איכילוב בשל תת תזונה, זה המצב כשאין מה לאכול".

    "במלון יש 18 קומות היציאה למדרגות חירום נעולות, כך שאם ח"ו יהיה כאן שריפה אין לאן לברוח. אגב אני יודע שנשלח מכתב לכבאו והצלה על כך, זהו מחדל מסוכן. בשבת רק מעלית שבת אחת עובדת לעלות ולרדת 18 קומות לוקח משהו כמו שעה".

    מאז שיוסי לנדא הגיע למלון כשאובחן חיובי לנגיף הוא הופך עולמות לטובת השוהים במלון שנכון לרגע זה 170 איש שוהים שם לעומת תקופה שהיו בין 500 ל-600 חולים. וכך היה אתמול, לאחר שבבוקר אנשים לא אכלו את האוכל בשל ייצורים שהיו באוכל או אוכל שפג תוקף, החליט לנדא לדאוג לכולם לארוחת ערב.

    תושב ארה"ב ששמע על כך ונמצא בקשר תמידי עם יוסי לנדא, הודיע לו שתורם סכום של למעלה מ 1000 דולר ושיקנו בהרחבה כל מה שצריך. הכסף הועבר למי שצריך, וכך הוזמנו כ-70 מגשי פיצות וכן מנות פלאפל.

    בנתיים אנשי זק"א השיגו אישור של פיקוד העורף להכניס את המזון למלון והאישור ניתן. אולם כשרכב זק"א הגיע למלון , בערל'ה יעקובוביץ, חזקי ואביגדור שטרן החלו להוריד את מגשי הפיצה והודיעו להם שאין אישור. כאן נכנסו מתנדבי וקודקודי זק"א לפעילות כל אחד בקשריו שלו ולאחר 40 דק' ניתן שוב האישור הסופי. כמובן שהשוהים במלון הודו לארגון זק"א על הדאגה בכל הימים האלו וחלק אף התבטאו שזו להם הפעם הראשונה שאוכלים נורמלי במלון.

    יוסי לנדא בסיום השיחה אומר לנו: "אני חייב להבהיר, הנהלת המלון ופקע"ר (פיקוד העורף) מנסים לעשות את המקסימום, והלוואי והיינו יודעים למי אכפת ולמי מפריע שאנשים שהתנתקו מביתם וממשפחתם שלא ברצון, ורוצים שיהיה להם טוב, יש מישהו שמונע זאת. מי האיש שזה מפריע לו. כאב לי מאד לראות את מה שהיה כאן , אולי הקב"ה סיבב את הכל שאגיע לכאן ,ואוכל גם מכאן לעזור לאנשים והיה זה שכרי".

    "אני חייב לשתף אותך גם בהומור קטן. אמש לאחר שהכניסו לנו את הפיצות, כמובן שכולם צהלו ושמחו, מסתבר שזק"א זה גם ראשי תיבות = זהו קיבלנו אוכל", מספר לנדא בבדיחות הדעת.

    "אני חייב להודות ליו"ר זק"א יהודה משי זהב, למנכ"ל דובי ויסנשטרן, לראש אגף המבצעים חיים וינגרטן , לחיים אוטמזגין נציג זק"א ואחראי בכיר בפקע"ר , לבערל'ה יעקובוביץ , לחזקי, מכאל'ה גוטווין, אביגדור שטרן ולכל מתנדבי זק"א בכל מקום על התמיכה והסיוע הן מקרוב והן מרחוק ובעיקר על התפילות והשמחה ששימחתם אותנו בשיירת זק"א ביום העצמאות מתחת למלון".

    יוסי לנדא אמור ביום חמישי לעבור בדיקה ראשונה ואם יימצא שלילי בעוד מספר ימים יעבור בדיקה נוספת , אם יימצא גם שלילי ישתחרר וישוב לחיק משפחתו שכולם מתגעגעים אליו. רפואה שלימה.

    רדיו קול חי פנה לבקש תגובת דובר צה"ל על המזון והתלונות שהגיעו אלינו. תגובת דובר צה"ל: "העניין עבר טיפול משמעותי, מכירים ויש טיפול בנושא. כבר בצהריים ירגישו את השינוי".

    מגשי הפיצות אמש

    יוסי לנדא



    0 תגובות