במרבית מדינות גרמניה פותחים את בתי הכנסת הגדולים

    עמית דניאל No Comments on במרבית מדינות גרמניה פותחים את בתי הכנסת הגדולים

    עפ"י הנחיות שלטונות גרמניה מאפשרים לפתוח רק את בתי הכנסת הגדולים עם הגבלות מרחק ואסורה השירה בציבור | רבה של פרנקפורט וסגן יו"ר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה': "עד עתה ואי"ה גם מעתה, המצב כאן יחסית היה כנראה בטוב והצליחו לשלוט בהתפתחויות – כך דברי השלטונות ויהי רצון שהכל יהי' בשמחה ובבריאות בעז"ה"

    צילום: רפאל ארליך
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלטונות גרמניה הודיעו בסוף השבוע שעבר לרבני גרמניה כי הם מתירים לפתוח את בתי הכנסת הגדולים במרבית המדינה.

    על פי ההנחיות ייפתחו רק בתי הכנסת הגדולים בהם ניתן להקפיד על הוראות הבריאות. מרחקים בין אנשים וויסות הכניסה והיציאה. עם זאת הורו השלטונות כי אין לשיר בציבור.

    עוד הורו השלטונות כי אין לחולים להגיע לבית הכנסת. סידורים וטליתות על המתפללים להביא רק מביתם. יישמר המרחק בין הבעל קורא והעולה לתורה. הגבאים לא יעמדו על בימת בית הכנסת. ספר התורה יונח מראש על הבימה ויוחזר לאחר התפילה ללא נוכחות המתפללים. וההנחיה המשמעותית ביותר: אין לנהל שיחות בתוך בית הכנסת.

    רבה של פרנקפורט וסגן יו"ר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב אביחי אפל אמר כי: "עד עתה ואי"ה גם מעתה, המצב כאן יחסית היה כנראה בטוב והצליחו לשלוט בהתפתחויות – כך דברי השלטונות, ויהי רצון שהכל יהי' בשמחה ובבריאות בעז"ה ונזכה לשמוע בשורות טובות מכלל הקהילות בעולם כולו".

    צילום: רפאל ארליך

    צילום: רפאל ארליך.



    0 תגובות