יועצו של ביידן הצהיר: השגרירות האמריקאית תישאר בירושלים

    אתר קול חי No Comments on יועצו של ביידן הצהיר: השגרירות האמריקאית תישאר בירושלים

    יועצו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב הצהיר הלילה כי אם ביידן ייבחר, השגרירות האמריקאית תישאר בירושלים | ביידן זכה בפריימריז באוהיו | קלינטון הביעה תמיכה במועמד הדמוקרטי ביידן

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועמד המפלגה הדמוקרטית האמריקאית במירוץ לנשיאות ארה"ב, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן זכה הלילה בפריימריז שנערכו במדינת אוהיו. מדובר בניצחון שהיה צפוי משום שביידן נותר המועמד היחיד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית לאחר פרישת הסנאטור היהודי הסוציאליסטי מוורמונט, ברני סנדרס מהמירוץ.

    בשיחה שקיים הלילה אנתוני בלינקן, יועצו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן עם מנהיגי המועצה היהודית הדמוקרטית בארה"ב, התחייב בלינקן, כי אם ביידן ייבחר לנשיאות הוא יותיר את השגרירות האמריקאית בישראל – בירושלים, צעד אותו הוביל בהצלחה כזכור הנשיא טראמפ.

    בלינקן נימק את התחייבותו בכך שמבחינה מעשית ופוליטית, לדבריו, אין היגיון בלבחוש מחדש את השאלה הזו. בלינקן ציין כי לדעת המועמד הדמוקרטי, יש להתקדם לפתרון שתי המדינות אך זה איננו הכיוון כרגע. בנוסף, הוא אמר כי ביידן יתנגד לסיפוח ישראלי של חלקים מהשטחים וכי צעד כזה וצעדים אחרים חד צדדיים יקשו על השגת פתרון שתי המדינות.

    בתוך כך, מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת הדמוקרטית הקודמת לנשיאות הביעה תמיכה במועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן. יצויין כי לתמיכתה של קלינטון אין משמעות רבה, זאת משום שביידן הוא ממילא המועמד היחיד במירוץ הפנימי במפלגה הדמוקרטית כאמור.



    0 תגובות