'מתווה הקפסולות': הישיבות חוזרות ללימודים

    אתר קול חי 6 Comment on 'מתווה הקפסולות': הישיבות חוזרות ללימודים

    בחורי הישיבות ישובו לתלמודם והישיבות יחזרו לפעילות במתווה מיוחד שסוכם בין וועד הישיבות למערכת הבריאות: 'מתווה הקפסולות'. קבוצות של 26 יתכנסו למשך שבועיים רצוף, לאחריהם יעברו בדיקה

    פונוביז' | אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיונים ארוכים שקיימו בוועד הישיבות עם מערכת הבריאות, הגיעו הצדדים להסכמה על החזרת הלימודים בישיבות הקדושות במתכונת מיוחד שהם מכנים 'מתווה הקפסולות'.

    על פי המתווה, החזרה ללימודים תעשה בקבוצות של 26 בחורים כל אחת, כל אחת מהקבוצות תתכנס לפרק זמן של שבועיים במתחם מסוים בישיבה שם ילמדו, יתפללו, יאכלו וישנו. ובמשך שבועיים לא תינתן להם האפשרות לצאת מהמקום המסוגר.

    בתום שבועיים מערכת הבריאות תבדוק את תלמידי הקבוצה ובאם כולם חשים בטוב ולא מפתחים תסמינים של הנגיף הם יורשו להיכנס להיכל הישיבה להמשך לימוד כרגיל יחד עם שאר הקבוצות שימצאו בריאים. אם חלילה ימצא בחור מהקבוצה חיובי לנגיף הקורונה כלל הקבוצה תכנס לבידוד מיידי.

    על פי סעיפי המתווה; הבחורים יחזרו ללמוד בישיבות במתכונת של 'קפסולות' כאשר כל 26 בחורים יתקבצו יחד במתחם מוגדר מראש במתחמי הישיבה ולא יזוזו מהמקום, הם ישהו יחד באותו מרחב שם ילמדו, יתפללו, יאכלו וישנו. כאשר לא תינתן להם האפשרות לצאת מהמקום המסוגר.

    כמו כן, הבחורים יצטרכו להירשם מראש ולענות על שאלון רפואי השולל קיום תסמינים, חשיפה לחולה מאומת ועוד, ויצטרכו להביא טופס מיוחד שיאשרו ההורים כי הם מסכימים לכלל ההוראות המפורטות בדף עליהם הם חותמים. לאחר שהבחורים ישהו ב'קפסולות' הם יתקבצו יחד ויידרשו שלא לצאת ממתחם הישיבה למשך 45 יום.

    בשלב זה, מדובר על ישיבות המונות עד ארבע מאות בחורים ולרשותם עומדת פנימיה.

    על פי הפרסומים, המתווה הובא בפני גדולי הדור מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א והם אישרו את המתווה.

    המתווה מובא כעת לדיון על ידי ראשי המפלגות החרדיות, השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני והשר אריה דרעי, בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש המל"ל מאיר בן שבת, יחד עם נציגים מועד הישיבות ובכירי מערכת הבריאות, המל"ל והחינוך.

    'מתווה הקפסולות' המלא – הקליקו

    ח"כ אורי מקלב על אישור המתווה להחזרת עולם התורה ללימוד בישיבות: "עם חזרתם של מוסדות החינוך ללמידה במוסדות היה צורך במציאת פתרונות גם ללימודי בני הישיבות במסלולם לצד כל כללי הזהירות והמתווה המתאים לעולם הישיבות שיש בו הרבה פחות סיכון מהמתווה שאושר לגבי מוסדות החינוך הכללים".

    מקלב הוסיף: "זו הייתה הוראתם של גדולי ישראל לעשות כל מאמץ ולפעול להחזרת לימוד הישיבות על פי כל כללי הזהירות המתבקשים. הצורך בלימוד התורה בעת הזו כפולה, הן כלפי חשיבות הפרט והן כחלק מההגנה של הכלל הנותן את החוסן להתמודדות מול המגיפה, אנו תקווה שבמהרה יוכלו לחזור ללימודים באופן מלא".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ה' ירחם
      אל תשלחו את הילדים היקרים
      ליהות שפני ניסיון של מכון ויצמן
      חוסו על נפשותיכם
      שילמדו עוד קצת בבית
      אנא אנא עוד נראה ישועות
      בלי פזיזות

    2. 3

      מעניין אם בחורינו יוכלו להתאפק ולא לצאת לסיבוב טרמפים 45 יום…