גנץ: "דברו עם המשפחות השכולות מהמרפסות – אל תוותרו על המצווה"

    איתי גדסי 2 Comment on גנץ: "דברו עם המשפחות השכולות מהמרפסות – אל תוותרו על המצווה"

    מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. ח"כ עוזי דיין: "שמור וזכרו בדיבור אחד, לזכור ולכבד את החיים שלהם, לזכור את מותם לשמור על המשפחות שהקריבו את הקורבן היקר מכל"

    צילום: דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, שנפתחה בצפירת דומייה בת שתי דקות".

    יו"ר הכנסת בני גנץ אמר בפתח הדיון: "היום הזה איננו ככל הימים. הפעם בתי העלמין יוותרו יתומים, אפופים בדממת המוות של יקירנו. בין היתר בשל כך, החלטנו לערוך את הישיבה המיוחדת הזו כאן בכנסת ישראל. אני פונה מכאן, לכלל אזרחי ישראל – יום הזיכרון הזה קשה במיוחד עבור המשפחות השכולות: דברו איתן מהמרפסות ומהגינות, השתמשו בזום או בכל אמצעי טכנולוגי כדי לערוך טקסים ומפגשים. אל תוותרו על המצווה הזו.

    עבורנו המנהיגים היום הזה הוא גם הזדמנות להיזכר מהי השליחות שצריכה להנחות אותנו. איזו אחריות כבדה אנחנו נושאים על כתפינו, לזכור היטב, שלעתים אין ברירה אלא להילחם – ושתמיד חייבים לחתור לשלום שימנע את המלחמה הבאה. לזכור את יסוד הקיום שלנו כאן –  העוצמה הצבאית והעוצמה המוסרית.

    כשאנו זוכרים את מתיה הראשונים של הארץ במלחמת העצמאות, אנו מבינים מה היה קורה אילו לא הייתה מדינה ליהודים. וכשאנחנו זוכרים, אנחנו מקדשים את חוסנה של החברה הישראלית. חוסן שנמדד בהקרבה בשדה הקרב, אבל גם בחינוך, בסובלנות לאחר, בהבנת דעתו של אחר, באהבת המולדת ובהגנה על הדמוקרטיה עליה אנו, בין השאר, מופקדים בבית הזה. בכנות, עבורי זהו היום הכי חשוב בשנה.

    דווקא משום שהמוות ממלא את היום הזה, אני מבין היטב את עוצמת החיים ואת החובה שלחיינו כאן תהיה משמעות. שנדע לפעול בכוונות טובות, ליטול אחריות, למלא את החברה שלנו ברוח של נתינה ואכפתיות ולהיות ערבים זה לזה. בעיניי, זוהי גם צוואתם של הנופלים, רק כך נהיה ראויים להם, יהי זכרם ברוך".

    ח"כ מיכאל ביטון אמר בדמעות: "בכל יום בשעה הזאת במשך 35 שנה אני פוקד את קברו של אחי אברהם שלום חיים ביטון מירוחם. והיום ניטלה מדי המשפחות השכולות הזכות היסודית להיות ליד הקבר. אבל יחד עם זאת אני עומד כאן אתכם מתוך זכות מערערת, מתוך זכות שהייתי מוותר עליה.

    כמנהיג ציבור, כאזרח בארץ הזאת, השאלה היחידה שמעניינת אותי ביום הזה היא מה מבקשים מאתנו הנופלים, מה הם דורשים מאתנו. אני רוצה מילים פשוטות בשפה פשוטה, כי היום הזה חולף ואנחנו יודעים מה קורה בימים שהם לא ימים כאלה.

    ביום כזה כולנו מתעטפים באיפוק, בממלכתיות, בכבוד הדדי, מדקדקים במילים במעשים במחוות שלנו, וחולף יום ואנו שבים לסורינו. הם מבקשים שנשמור על המשפחות שלהם, שנשמור על המדינה הזו, על ערכי הציונות והיהדות, שנכבד אחד את השני.

    ואני שואל מה הם רוצים מאתנו מה הם מבקשים מאתנו מה מבקשים מנהיגי ציבור מה הם מבקשים מאזרחים מבקשים דברים פשוטים 1 שנשמור על המשפחות שלהם שנטפל כראוי והצבא ואני מלא הערכה לך שמשרד הביטחון טיפל בהורים שלי כן משפחות שכולות אנחנו פחות מטפלים טוב בנכי צה"ל ובפיגועי נפש ופחות מוקירים אותם.

    וכך נולדה גם בירוחם היוזמה להוקיר את פצועי צה"ל בכ"ט בנובמבר שקיבלה את ברכת הכנסת הזאת יש לנו עבודה לטפל טוב אבל יש לנו עבודה להתנהג באופן ראוי שיסתכלו עלינו שנשמור על המדינה הזאת שנשמור על לערכי הציונות והיהדות שנכבד אחד את השני שנתנהג בערבות הדדית שלא נבייש אותם לא בשפתינו לא במעשינו לא בהתנהגותנו.

    אם הימים הקשים הללו משולים לעלטה שאופפת את החברה הישראלית עלטה של משבר תפקודי מנהיגותי, עלטה של קורונה, עלטה של אובדן הערבות ההדדית, עלטה של התבהמות השיח. אם אלה ימים של עלטה, שמי הכנסת ושמי המדינה הם שמיים מרוצפים בכוכבים והכוכבים הללו הם הנופלים.

    אנחנו צריכים לשאת עיניים ולהסתכל מה הם רוצים מאתנו, לא היום, מחר מחרתיים. אם הימים האלה הם ימים של ספינה טועה שהיא המדינה והחברה הישראלית שהיא שמצאת באחד המשברים הקשים ביותר בפוליטיקה הנופלים הם המצפן הם הכיוון.

    ח"כ עוזי דיין אמר בדיון: "אותי הטרידה השאלה מה בדיוק אבא שלי ציווה במותו? מה מחייב אותי? כשהגעתי לגיל שלו, הוא נשאר תמיד בן ,22 הייתי מפקד צוות צעיר ביחידה וכבר אז הבנתי שהוא לא ציווה עליי ועלינו שום דבר. הוא ציווה את החיים במובן שהוא אפשר לי את החיים פעמיים, וכל הנופלים אפשרו לנו את החיים.

    אבל כיצד לחיות אותם אנחנו צריכים אין להחליט בעצמנו. אנחנו צריכים להיות אלוהים לקורבנם, לכבד את זכרם, את המשפחות ,אבל בסופו של דבר אנחנו מחליטים על החיים שלנו ושל המדינה של החברה.

    כחברה וכמדינה אני ממליץ לאמץ את הגישה בסיסית היהודית של שמור וזכור בדיבור אחד ולא רק בשבת. לזכור ולשמור, לזכור ולכבד את החיים שלהם, לזכור את מותם לשמור על המשפחות שהקריבו את הקורבן היקר מכל ולצוות על עצמנו כל אחד להיות ראוי לקורבנם".

    ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון: "המשפחות השכולות לא צריכות את יום הזכרון כדי לזכור. המתים שלהם לא מחכים לצפירה, הם מגיחים ברגעים הכי פחות צפויים, כל דבר, כל אירוע מפעיל את המתג. מחר יום העצמאות, אתם באמת חושבים שביום העצמאות הם זוכרים פחות? הכי קשים הם לא הזכרונות שקבועים בלוח השנה, אלא אלה שקופצים בלי שום הכנה.

    במשפחת השכול לא מחכים שהמשמר יעבור לדום. הם לא עמדו נוח מאז שמת להם הילד. המשפחות לא צריכות את יום הזכרון, אנחנו צריכים אותו. אנחנו שחיים איתם, לצידם, בני משפחות השכול, ממילא תמיד זוכרים את הילדים, את הבעל, את האבא. אנחנו אלה שזקוקים ליום הזה. כדי שנוכל להגיד להם אנחנו איתכם. אנחנו חושבים עליכם. אנחנו תמיד זוכרים אתכם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גנץ: "דברו עם המשפחות השכולות מהמרפסות – אל תוותרו על "המצווה". השתמשו בזום או בכל אמצעי טכנולוגי כדי לערוך טקסים ומפגשים. אל תוותרו על "המצווה" הזו. איזו מצווה בדיוק??????????