האיש שהצליח להיכנס לציון ר' ישעיה קרסטירער באורח נס: ריאיון מיוחד

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on האיש שהצליח להיכנס לציון ר' ישעיה קרסטירער באורח נס: ריאיון מיוחד

    "קיבלתי טלפון בצהרי ערב ההילולה לגיע בלילה לציון מחכים לך שם – תהיתי הלוא הכל נעול. הגעתי למקום ופרצתי בבכי כמו ילד קטן" | בלעדי ל'קול חי': כך הצליח ר' שלמה גרוסברגר להגיע לציונו של ר' ישעיה קרסטירער ולשפוך שיח על כלל ישראל

    ר שלמה על ציון ר ישעיה שנכנס אליו באורח נס
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) חל יום פטירתו של הצדיק ר' ישעיה קרסטירער הקבור בהונגריה. מדי שנה עשרות אלפים מגיעים לשפוך שיח על קברו, אולם השנה בשל המגיפה המשטרה המקומית סגרה את האזור כולו. טיסות כבר מזמן אין, ולכן ההילולה השנה קוימה מרחוק.

    עמך בת ישראל הדליקו נרות נשמה לע"נ הצדיק כל אחד בביתו. בערים שונות ארגנו חלוקת אוכל למשפחות נזקקות לעילוי נשמת ר' ישעיה ב"ר משה. עם ישראל כל אחד במקומו יותר מתמיד שפך שיח ותחינה לבורא עולם שזכותו של הצדיק תגן על עם ישראל ותיעצר המגיפה.

    שני האנשים היחידים בעולם שהצליחו להיכנס השנה לציון הצדיק ולהתפלל במקום הם – ר' שלמה גרוסברגר ור' אבי קליין תושבי הונגריה.

    בשיחה עם 'קול חי' מספר ר' שלמה גרוסברגר לכתבנו בנצי ליזרוביץ, על ההגעה וליווי של הצדיק בכל צעד ושעל. "ביום ראשון בצהריים ערב ההילולה אני מקבל שיחת טלפון מאחיין שלי המתגורר בלונדון. הוא אומר לי שלויימ'ה, הערב ההילולה של ר' ישעיה מקסיטרער אני רוצה שתלך להתפלל.

     

    אמרתי לו, אין מצב, הכל סגור. המשטרה המקומית סגרה את הכל עם סרטים מסביב לבניין. אין מצב להגיע לשם בשל המגיפה. היה מישהו שניסה בער"ש להיכנס והמשטרה עצרה אותו. האחיין אומר לי שלויימ'ה תלך, מחכים לך שם. התחלתי לתשאל ולתחקר מי מחכה? יש אישור? אמר לי שלויימ'ה תלך בלי שאלות. יש לך אישור כניסה ל 5 דק' בלבד.

    לא שאלתי יותר. רק אמר לי באיזה שעה בלילה להיות שם. נסעתי עם ר' אבי קליין גם הוא גר שם, נסיעה של שעתיים ורבע ממקום מגוריי. אציין כי לפני כשנה עברתי להתגורר בהונגריה מישראל. יש לי אזרחות ותעודת זהות מקומית של הונגריה.

     

    לאחר כנסיעה של שעתיים פלוס, הגענו לציון ר' ישעיה מקרסטירער. חיכו לנו 2 אנשים שאינני מכיר אותם. הם שאלו אותי אתה שלמה גרוסברגר? עניתי כן. הוא אמר לשוטרים ששמרו בציון, תנו להם להיכנס. זה מאושר.

    לאחר דק' לא ארוכות התברר לי כי 2 האנשים שחיכו לנו לא פחות ולא יותר היו – האחראי על האבטחה של ראה"מ של הונגריה ומפקד המשטרה של כל האזור. הם נתנו הוראה לשוטרים ששמרו על הציון לתת לנו להיכנס. לא שאלתי כלום. מי דיבר איתם. שאלתי אותם כמה זמן אנו יכולים להיות בציון. (בצהריים אחיין שלי אמר לי שמאושר 5 דק' בלבד) אך הם אמרו לי כמה זמן שתרצו".

    ר' שלמה גרוסברגר ור' אבי קליין צועדים פנימה בחיל ורעדה והדלתות נפתחו, הם נכנסו פנימה.

     

    הרגשתי ששנינו לבד עם הרב'ה כאן. עברה בי צמרמורת. מדי שנה באים לכאן עשרות אלפי איש , (מפקד המשטרה אמר לנו אח"כ שאשתקד היו כאן 40,000 איש) והשנה שנת תש"פ 2 אנשים בלבד שנכנסו באישור. "לפתע הלב התחיל לפעום בחוזקה ופרצתי בבכי כמו ילד קטן במשך זמן רב". הרבה זמן לא זכור לי שבכיתי כך.

    אציין, כשנכנסנו האחראי על האבטחה ומפקד המשטרה נתנו לנו עוגות ומשקה לעשות ברכה בפנים. הם גם ביקשו מאיתנו לפני שנכנסנו – תתפללו עלינו במיוחד.

    אני שואל את ר' שלמה, איך הרגשתם שם שניכם לבד בהילולה? והוא עונה לי: "כשאתה לבד במקום הזה אתה מרגיש מטורף ומתחבר לזה. אתה לבד עם הרב'ה. התפללנו במשך 45 דק' על כלל ישראל, בכיות עצומות היו שם כשהתפללנו וביקשנו שהצדיק ישפיע מלמעלה לעצירת המגיפה הנוראה, על החולים בכלל ועל חולים כתוצאה מהמגיפה, פתאום עובר לך בראש כמה יתומים ואלמנות נתווספו מהמגיפה שגבתה קורבנות ציבור, ואתה במקום הקדוש שליח של עם ישראל כולו לשפוך שיח ותפילה אצל ר' ישעיה מקרסטירער".

    בנתיים רצו תמונות בכל מקום שאני נמצא בציון הקדוש. ולא אגזים, לפחות 1000 הודעות ומיילים קיבלתי בזמן שהייתי בציון, אנשים ששלחו לי בקשות להזכיר שמותם ושמות משפחתם אצל הצדיק. עקב זה התארכה קצת השהות שלנו במקום.

    כשיצאנו משם בשעת לילה מאוחרת כששני האישים הבכירים עדיין המתינו לנו בחוץ כמובן שהודינו להם וגם קיימנו את הבטחתינו להזכירם ולהתפלל עליהם במיוחד בציון הצדיק.

    לפני שאנחנו מסיימים את השיחה , הוא אומר " אני נמצא כאן הרבה פעמים בשנה, מתפלל ומבקש, אך הפעם היה משהו שונה לחלוטין. הרגשתי אחרת מכל פעם. הרגשתי שאנו השלוחים של כלל ישראל. לא יודע מה הזכות שנפלה בחלקי שדוקא אני אגיע היחיד ביארצייט של ר' ישעיה לקברו.

    בנימה אישית של כותב השורות: כאחד שמכיר טוב את משפחת גרוסברגר לר' שלמה (או שלויימה כפי שמכונה) יש זכויות רבות במשפחה. אחיו ר' שמשי מביתר עלית הוא יו"ר הצלה ביתר ומתנדב ארגון זק"א, איש חסד עצום. אין אחד בעיר ביתר שאינו מכירו. הוא שם בכל מקום.

     

    כמו כן, אח אחר ר' משה שיש לו ארגון רפואי להטסת חולים. אין אחד שלא מכיר אותו בתחום זה. עם כזו משפחה ענפה של חסד שירשו את זה מבית הוריהם, לא פלא שר' שלמה תושב הונגריה זכה להיות שלוחם של כל בית ישראל להגיע ביום הילולת ר' ישעיה ולשפוך שיח במקום הקדוש.

    ר' שלמה מסיים ואומר: "כולי תפילה שהתפילות של עם ישראל יתקבלו ותפילותיי על כל עם ישראל יתקבלו והקב"ה יאמר למשחית הרף. ושנזכה לרפואות וישועות . גם בסיום שיחתינו הוא אינו יודע מי סידר להם את הכניסה לציון הקד'. אך הרבה שלוחים למקום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרגש עד לדמעות
      פשוט לא יאומן
      בסייעתא דשמיא.