החלטה דרמטית בוועדת שרים: "גני הילדים וכיתות א-ג חוזרים ללימודים"

    איתי גדסי 3 Comment on החלטה דרמטית בוועדת שרים: "גני הילדים וכיתות א-ג חוזרים ללימודים"

    וועדת השרים לענייני קורונה אישרה את פתיחת מוסדות החינוך ממעונות יום, גני ילדים, ובתי הספר מכיתות א-ג בלבד כבר בראשון הקרוב. כל קבוצה תכלול 15 תלמידים בלבד, ההפסקות יהיו בשעות שונות. התלמידים הבוגרים ימשיכו לעת עתה ללמוד מהבית. שר החינוך: "מערכת החינוך ערוכה לחזרה מדורגת וזהירה"

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu with Israeli minister of Education Rafi Peretz during a press conference at the Prime Ministers office in Jerusalem on March 12, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ??? ??? ?? ?????? ??? ?????? ?????? ?????? ?????? ????? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת השרים לענייני קורונה אישרה היום (שני) את מתווה משרד החינוך של לחזרתם של גני הילדים וכיתות א'-ג' ללימודים ביום ראשון הקרוב ה- 3.5. החזרה תעשה באופן הדרגתי, מבוקר ובמתכונת מצומצמת, ובהתאם להערכת המצב שתתקיים ביום שישי הקרוב ה- 1.5 יתר שכבות הגיל ימשיכו במתכונת של למידה מרחוק.

    עדיין לא ברור, האם במוקדי התחלואה הגדולים כדוגמת בני ברק, ירושלים, אלעד ושאר ריכוזים ברחבי הארץ יוכלו לחזור ולפתוח את מוסדות החינוך כהוראת משרד החינוך.

    שר החינוך, רפי פרץ אמר לאחר האישור: "מערכת החינוך ערוכה לחזרה מדורגת וזהירה". מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב הבהיר כי "אנו ערוכים לפתוח את מוסדות החינוך".

    על פי המתווה בגני הילדים:
    1. הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים.
    2. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים.
    3. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק.

    על פי המתווה בכיתות א'-ג'
    1. בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים.
    2. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו).
    3. הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה.
    4. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

    יתר שכבות הגיל, ד'-י' ימשיכו לקיים למידה מרחוק.

    השר רפי פרץ אמר לאחר אישור ההחלטה הדרמטית: "מערכת החינוך ערוכה לחזרה מדורגת וזהירה. עשינו עבודת מטה רצינית ומשמעותית כדי להתאים את המערכת להנחיות משרד הבריאות. העובדה שהשרים וכל גורמי המקצוע מאשרים אותה מדברת בפני עצמה. נהיה עם יד על הדופק שמוסדות החינוך יפתחו בצורה זהירה על מנת למנוע התפשטות חוזרת" הבהיר שר החינוך.

    שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך אמר: "אנו ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך, ושמחים שהמתווה המפורט שהגשנו לממשלה אושר. צוותי החינוך, שעשו עבודה מצוינת מאז פרוץ משבר הקורונה, נרגשים לפגוש פנים מול פנים את תלמידיהם. אנו ערוכים למציאות החינוכית-בריאותית החדשה, תוך ליווי של צוותי החינוך והשדרה ניהולית".

    בנוסף, צוות השרים אישר לפני זמן קצר את מודל ההפעלה שהציע השר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב עפ״י המודל, החזרת הפעלת מעונות היום (גילאי 0-3) תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

    אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה בניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב.

    בעקבות המתווה שפורסם לחזרת גני הילדים לשגרה, פורום גני הילדים הפרטים מודיע כי ביום ראשון לא יפתחו 10,000 גנים פרטיים ומשפחתונים. לטענתם, "משרד האוצר דורש מאיתנו להטיל את ההפסדים הכספיים על ההורים- לא ניתן לזה יד. גם אנחנו מעוניינים בחזרה לשגרה, אך לא על החשבון הכלכלי והבריאותי של ההורים.  לא נחזור עד להיענות של משרד האוצר לדרישותינו לקבלת רשת ביטחון כלכלית והבטחת בריאות ילדינו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למה?????
      וכי בגילאים האלה לא נדבקים? זה או לחזור לשיגרה או לעצור הכל. אי אפשר לשגע את הילדים בחזרה החצוייה הזו.

    2. 1

      יכול להיות היתמוטטות עצבים שזה הרבה יותר מסוכן מקורונה טוב שחוזרים ללימודים