הוועדה אישרה את הצעת חוק יסוד; קרעי ללפיד: "מזל שהשמיים סגורים"

    איתי גדסי 1 Comment on הוועדה אישרה את הצעת חוק יסוד; קרעי ללפיד: "מזל שהשמיים סגורים"

    ברוב של 10 מול 5 מתנגדים אישרה וועדת הכנסת את חוק יסוד לקריאה ראשונה. מספר שינויים הוכנסו בחוק לאחר שנמצאו בהם ליקויים הדורשים הבהרות

    Likud member Shlomo Karai reacts during the Arrangements Committee meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, January 13, 2020. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ???? ????? ?????? ???? ????? ?????? ??? ???????? ????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה, את הצעת חוק היסוד. הצעת החוק אושרה ברוב של 10 חברי כנסת בעד, חמישה מתנגדים ונמנע אחד. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג (כחול-לבן), מיוזמי הצעת החוק, הביע שביעות רצון מאישור החוק, "החקיקה הזו היא צו השעה נוכח המשבר שבו נמצאת המדינה בשעה זו ואחרי שלוש מערכות בחירות".

    היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד גור בליי, הציג את השינויים שהוכנסו להצעת החוק בעקבות הדיונים בוועדה ולהלן עיקריהם: מרבית הלקונות או החסרים לשאלה של מי יהיה ראש ממשלה בכל רגע נתון בכל מיני מצבים בהם זה שמכהן בתפקיד מפסיק לכהן שלא במועד המתוכנן, קיבלו מענה, כך שלא ייווצר מצב של היעדר רציפות שלטונית וכד'".

    בנוסף, "לאור הערות משרד המשפטים, הוסר הסעיף המחייב את הסכמתו של ראש הממשלה החלופי (בכל אחד משני חלקי הקדנציה) לאישור תקנות שעת חירום שבמצבי חירום מסוימים, הסמכות להתקין אותם נתונה לראש הממשלה לבדו, אף ללא אישור השרים". (לדברי משרד המשפטים, המטרה למנוע סרבול דווקא במקרי חירום קיצוניים).

    נקבע שהכהונה תהיה שלוש שנים בניגוד לנוסח המקורי שאמנם דיבר על קדנציה של שלוש שנים, אלא שעפ"י חוק יסוד הכנסת, הבחירות צריכות להתקיים בחודש חשוון בשנה של הבחירות ואז היה נוצר פער של חצי שנה לטובת מי שיכהן שני ברוטציה.

    הוועדה הסדירה את הנושא של שני שרים במשרד וכן עוד מספר נושאים על-מנת להבטיח את תקינות האחריות המיניסטריאלית. כן פיצלה מהוועדה את נושא מימון המפלגות מהצעת החוק.

    ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) האשים את חברי האופוזיציה, על-כך ש"בגללם הדיון אתמול התעכב ולמרות שהדיון החל בתשע בבוקר אמש, בפועל, הדיון הענייני החל רק בשלוש אחר הצהריים עם סקירת סעיפי החוק ע"י הייעוץ המשפטי ואח"כ עוד באו בטענות על-כך שהיו"ר משך את הדיון אל תוך הלילה". מרגי הוסיף: "אתם משכתם את הזמן עם חזרות אינסופיות על אותן מנטרות חלולות ולא איפשרתם הליך חקיקה ראוי".

    ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"מ) הטיח בנציגי סיעת כחול-לבן: "לפני הבחירות לפני שנכנסתם לפוליטיקה חשבתם שביבי הוא נוכל, אז על מה מבוסס עכשיו ההסכם, שהוא הפך אדם הגון? שהוא השתנה? אך אתם יודעים שהוא לא השתנה, אז בניתם הסכם חשדות, אז חשבתם שההסכם אין בו חורים, ויריב לוין צוחק. בהסכם הזה יש יותר חורים מאשר במגרש הגוף החביב על ביבי בקיסריה. רק בסעיף התקציב יש שלוש דרכים להפיל את הממשלה בלי שגנץ יתקרב לבלפור".

    ח"כ לשמה קרעי (הליכוד) אמר בדיון: "האורח שהיה פה מקודם: הכי שפל, גזען, גם כלפי ערבים. אדם בלי בגרות שהשיג תואר שני באופן לא ראוי. דואג רק לעצמו. רוב חברי הכנסת החדשים פה, השתתפו בדיוני הכנסת יותר ממה שיאיר לפיד השתתף בכל שנותיו במצטבר".

    קרעי הוסיף ותקף את לפיד, "מזל שהשמים סגורים והוא נמצא כאן. רוצה לגרור אותנו לבחירות, מה שיהרוס את מדינת ישראל. מה שיש בו זה רק להגיע לכאן לעיתים רחוקות להשפיל את מי שצבע עורו שונה משלו. הוא בסה"כ מנהל דיקטטורה מפלגתית ואתם נעים אחריו באופן עיוור".

    כעת לאחר האישור בוועדה, עובר הדיון בהצעת החוק לדיון במליאת הכנסת לקראת הצבעות בקריאה הראשונה. לאחר מכן, צפוי להתחדש הדיון בוועדה לקראת הכנת ההצעה לקריאה השנייה והשלישית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדינת ישראל וכלל העולם נימצאים במשבר בריאותי וכלכלי אי לכך ובהתאם לזאת ממשלת אחדות לאומית היא הפיתרון הכי רלוונטי לימים אלו.