סיור מצולם • קצין בחטיבת כפיר: "מתארגנות בשטח חוליות טרור"

    קובי פינקלר No Comments on סיור מצולם • קצין בחטיבת כפיר: "מתארגנות בשטח חוליות טרור"

    כתבנו הצבאי קובי פינקלר יצא לשטח לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות לגוש עציון – המספר את המאבק העיקש לעצמאות ועד שחרורו בששת הימים | לוחמי חטיבת כפיר מגדוד "נחשון" מספרים על איומי הטרור גם בימים אלו, ואיך במשבר הקורונה הסכנה גדולה אף יותר

    8:25
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גל תקיפות של צה״ל על יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ד' באייר תש"ח נפל גוש עציון. רבים מתושביו נפלו בקרבות וחלקם הלכו בשבי. 72 שנה אחרי פגשנו בערב יום הזכרון, בלוחמי צה"ל ומפקדיו השומרים על גזרת עציון.

    בסיור מיוחד שערכנו בגוש עציון, ראיינו את רס"ן נוה אמיתי סגן מפקד גדוד נחשון שמספר על האתגר הגדול של התקופה: "מצד אחד יש ירידה בפעילות הפח"ע העממית ורואים בשטח פחות מקרים של ידויי אבנים ושל זריקת בקבוקי תבערה, אבל מנגד רואים שיש התארגנויות של חוליות טרור" מבהיר בסקירה.

    הישיבה בבית לפעמים מועילה לטרור חושף סגן מפקד גדוד נחשון, "הפלסטינאים גם בסגר, הם יושבים בבית, לא יוצאים לעבודה לא בישראל ולא בשטחי הרשות ויש להם הרבה זמן להתארגן לפעילות טרור וכנגד זה אנחנו פועלים. בשיתוף ובתיאום עם השב"כ אנחנו מבצעים מעצרים מידי לילה".

    בחזרה לשטח ולצומת גוש עציון. החיילים מופרדים זה מזה בעמדות. הכוננות והדריכות גבוהה "אנחנו מבינים שיכולה להיות כאן ברגע התפרצות טרור ולכן ההנחיות חדות" אומר מפקד פלוגת המסייעת רס"ן רביד יהב.

    ואכן ההנחיות מיושמות. אבל 72 שנה אחרי צה"ל הוא הריבון, הוא השליט בשטח וצה"ל יכול להיות גאה במפקדיו השומרים על בטחון ישראל.

     

    כתבנו הצבאי קובי פינקלר מסביר על החיבור של גוש עציון אז והיום יחד עם סגן מפקד גדוד נחשון:

     

    המראה שנשקף מגוש עציון:

     

    סיור וסקירה על צומת גוש עציון:

     

    המשך הסיור על אבטחת הגוש:

     

    לוחמי יחידת כפיר בריאיון על האבטחה ואירועי הפח"ע בגוש עציון:

     

    סביבת גוש עציון:



    0 תגובות