ריחוק מ'עלמא דשיקרא' וחסד: הגר"מ גרוס בשיחת חיזוק בעקבות הקורונה • צפו

    קלמן טלר 2 Comment on ריחוק מ'עלמא דשיקרא' וחסד: הגר"מ גרוס בשיחת חיזוק בעקבות הקורונה • צפו

    בזכות מה אפשר להינצל מהקורונה? "לומר ולחשוב רק אמת ולהפסיק לומר דברים לא נכונים" | דברי חיזוק שנאמרו ע"י גאב"ד חניכי הישיבות הגאון הגדול רבי מרדכי גרוס, שנשאל מה צריך לעשות בימים הללו

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השאלה המרכזית שנשאלת בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות מאז החלה מגפת הקורונה – היא מה הסיבה למגיפה ובמה עלינו להתחזק כדי לזכות להינצל.

    בימים האחרונים נשאל על כך הגאון הגדול רבי מרדכי גרוס, גאב"ד חניכי הישיבות, ובלשונו הזהב כדרכו, השיב לשואלים במסר של חיזוק והתעוררות. אחד המשתתפים תיעד את התשובה בצילום וידיאו, והיא מובאת בזאת לתועלת גולשי אתר קול חי. להלן עיקרי הדברים בתמצות, הדברים במלואו ניתנים לצפייה בוידיאו.

    "אנשים שואלים, מה הסיבה של החרון אף הגדול בכל העולם כולו", פתח מורנו הגאב"ד והציג את השאלה. "ודאי שמדובר בדברים נסתרים ועמוקים בכבשונו של עולם של הסתר בתוך ההסתר, אבל כמו שאמרו רבותינו – שזה אמצעי לעורר אותנו לתשובה, להכיר שהכל ביד ה'. צריכים לקיים לכו ונשובה אל ה' כי הוא טרף וירפאנו".

    הגר"מ גרוס מרחיב בחשיבות ההתעוררות ואז מציין שתי נקודות שלדבריו חשוב להתחזק בהם, תוך שהוא מציין בצניעותו, שהוא מדבר אל עצמו ולא לאחרים…

    "הנקודה ראשונה – נקבל על עצמנו לא להימשך אחרי עלמא דשקרא, שכידוע בעקבתא דמשיחא מתגבר העניין של שקר וכמו שכתוב בגמרא שהאמת תהיה נעדרת. ולכן צריך להתחזק במחשבה דיבור ומעשה, שיהיו רק בדרך האמת. להפסיק לומר דברים לא נכונים. לומר ולחשוב רק דברים אמיתיים וזה מה שיכול בעז"ה להציל אותנו".

    הנקודה השניה עליה מעורר הגר"ס גרוס, היא העזרה לשני.

    "בנוסף זה העניין של נושא בעול עם חברו. רואים כמה אנשים סובלים. לא מספיק להסתכל ולדעת שהוא סובל – צריך לתת את הלב לשני. להרגיש במוחשיות את הצרה של חברו. בתקופה הזו הרבה נמצאים לבד בבית שלהם. לא יוצאים החוצה. קשה להם מאוד מאוד. זה הזמן להתקשר אליהם, לשוחח איתם וזה ממש יציל אותם. אם אפשר לקבוע אתם זמן ללימוד, אדרבה. כל מה שאפשר לעזור לאחר ובפרט בימים הללו, חשוב לעשות", אמר הגר"מ גרוס וסיים בתפילה "שהקב"ה יאמר לצרותינו די והמשחית ייאמר לו הרף ונזכה בעז"ה לגאולה השלמה במהרה בימינו".



    2 תגובות

    מיין תגובות