חרף הקורונה; מרגש: יהודים התפללו על קברו של ר' ישעיה קסטירער ביום היארצייט • צפו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on חרף הקורונה; מרגש: יהודים התפללו על קברו של ר' ישעיה קסטירער ביום היארצייט • צפו

    צפו: חרף סגירת המקום על ידי המשטרה המקומית בשל המגיפה, העסקן הרפואי ר' שלמה גרוסברגר וקבוצה של מספר יהודים נוספים הגיעו הלילה לקברו של ר' ישעיה קסטירער והעתירו בתפילה על עם ישראל לעצירת מגיפת הקורונה. בכיות קורעות לב פרצו במקום

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את קברו של ר' ישעיה קסטירער השוכן בקרעסטיר שבהונגריה פוקדים מידי שנה עשרות אלפי יהודים מישראל ומכל העולם שבאים להעתיר בתפילה על צרכי הכלל והפרט.

    השנה, עקב מגיפת הקורונה העולמית, המשטרה המקומית סגרה את מתחם הקבר. העובדה שאין בימים אלו טיסות וכל המדינות סוגרות את שעריהן בשילוב עם סגירת מתחם הקבר עצמו מנעה מיהודים רבים לפקוד את קברו של בעל המופתים, הידוע כמסוגל לפתוח שערי פרנסה זיווגים, זש"ק וישועות נוספות.

    אולם, על אף המצב, קבוצה מצומצמת של יהודים, ובהם העסקן הרפואי ר' שלמה גרוסברגר שמתגורר בהונגריה עצמה בשנה האחרונה – השיגו אישור מיוחד והצליחו להגיע הלילה (בין ראשון לשני) לקברו של ר' ישעיה בן ר' משה ביום ה'יארצייט' שחל היום (שני, ג' אייר). המתפללים סיפרו שהגעתם למקום לוותה בתלאות רבות ובדרך לא דרך.

    עדי ראייה שנכחו בתפילות המרגשות שנישאו במקום השומם, סיפרו שבמהלך התפילות במקום פרצו המתפללים בבכיות קורעות לב  שניכר כי נבעו ממעמקי נשמתם, בתחינה ליושב במרומים שישלח לעם ישראל את הישועות להם הם צריכים ובפרט בתפילה לעצירת המגיפה הנוראה המשתוללת בעולם ופוגעת ברבים מעם ישראל.

    ר' שלמה גרוסברגר אמר לקול חי: "הרגשנו שאנחנו שליחים של עם ישראל לתפילות, התפללנו על כל עם ישראל בדגש על חולי הקורונה וביקשנו על עצירת המגיפה שלצערנו שהותירה יתומים ואלמנות רבים. ביקשנו על כולם. ה' יעזור שיתקבלו התפילות".



    0 תגובות